• یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
  • الأحَد 22 رمضان 1443
  • 2022 Apr 24

جانشین پراید می‌آید

با طراحی یک پلتفرم مشترک داخلی 4خودروی ارزان قیمت 150 میلیون تومانی تا نیمه نخست 1402 به بازار می‌آید
سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، از طراحی یک پلتفرم مشترک داخلی برای تولید خودروهای ارزان که 150تا 200میلیون تومان معادل 5تا 6هزار دلار قیمت خواهد داشت خبر داد. عبدالله توکلی‌لاهیجانی گفت: این پلتفرم که محصولات آن در نیمه نخست سال 1402به بازار می‌آید با مشارکت 2خودرو‌ساز بزرگ داخلی و برای تولید دست‌کم 4مدل خودروی ارزان‌قیمت در حال طراحی است و می‌تواند از نظر قیمت، جایگزینی برای پراید باشد.

روزهای خونین شیعیان‌ افغانستان

4روز، 4حمله، 80کشته؛ این بخشی از کارنامه طالبان و داعش در کشمکش بر سر قدرت در افغانستان است. گروهی که طی 20سال جنگ افغانستان، حملات متعدد تروریستی علیه نظامیان و غیرنظامیان افغان ترتیب می‌داد، اکنون خود در گرداب حملات تروریستی رقیب فرو رفته است.

5ویژگی خوارج برای این روزها

چرا خوارج در هر نقطه تاریخ که باشند ویران‌کننده‌اند؟ پاسخ ساده است؛ چون در لباس جبهه حق، آلت دست و خاک راه دشمن می‌شوند.

گره مذاکرات در خواسته فرابرجامی آمریکا

سرانجام پس از یک‌ماه‌ونیم وقفه در مذاکرات وین، مشخص شد علت اصلی آن، خواسته فرابرجامی آمریکا از ایران است و این کشور رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ایران از برجام را منوط به رفع مسائل فرابرجامی کرده‌است. در توضیح این مسئله به چند نکته اشاره می‌شود.

استقبال کم مردان از کنکور

سازمان سنجش جزئیات کنکور امسال را اعلام کرد؛61درصد داوطلبان زن و 39درصد مرد هستند
سازمان سنجش جزئیات کنکور امسال را اعلام کرد. براساس آمار منتشرشده، تعداد متقاضیان شرکت در کنکور امسال نسبت به سال قبل، 10درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بخوانید مرا...

دعا، از مهم‌ترین و محکم‌ترین راه‌های نزدیک شدن انسان به خداوند است؛ راه روشنی که انسان سرگردان و سرگشته و متحیر را به آرام و قرار می‌رساند؛ مسیری که قدم گذاشتن در آن، هم بیش از پیش خدا را به انسان نشان می‌دهد و هم انسان ناتوان و حقیر در برابر عظمت خدا را به‌خودش معرفی می‌کند.

تردد دودزاها بدون محدودیت

اواسط فروردین1401 بود که آلودگی هوای تهران به مرحله بسیار خطرناک رسید و پایتخت تا آستانه تعطیلی پیش رفت و بسیاری از کارشناسان و مسئولان ازجمله برخی از اعضای شورای شهر به‌دلیل تعطیل یا محدود نشدن فعالیت‌های روزانه در پایتخت انتقاد‌هایی را مطرح کردند.

مناسب‌سازی سرعت گرفت

مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای عمومی برای معلولان، سالمندان، زنان و کودکان یکی از اولویت‌های دوره ششم شهرداری تهران محسوب می‌شود. بر این اساس بین 550 تا 650کیلومتر -میانگین حدود 600 کیلومتر-معبر پایتخت تا پایان امسال مناسب‌سازی می‌شوند.حال طبق بخشنامه‌های شهرداری مرکز، شهرداری‌های مناطق موظف شده‌اند تا در سال جدید به اقدامات اجرایی برای این منظور سرعت بدهند.

داستان پرنده‌های پایتخت

در همشهری آنلاین بخوانید