• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158956
+
-

بهترین حمله، دفاع بود!

خط دفاعی محکم و فقط یک گل خورده به فولاد کمک کرد تا با 4گل زده صعودش را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا قطعی کند

بهترین حمله، دفاع بود!

پنجمین شب از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با 2پیروزی برای 2نماینده ایران سپری شد. کسب 6امتیاز کامل از 2بازی اتفاقی بود که در این فصل برای نمایندگان ایران رخ نداده بود اما در شب پنجم برای نخستین بار این اتفاق رخ داد. برد فولاد مقابل الغرافه صعود این تیم را حتمی کرد اما سپاهانی‌ها با وجود پیروزی بر پاختاکور هنوز وضعیت نامشخصی دارند و حتی درصورت بردن بازی آخر هم صعودشان قطعی نیست.

  امید گل کمتر، گل بیشتر
فولاد در پنجمین بازی این فصل خودش در لیگ قهرمانان الغرافه قطر را در حالی شکست داد که تقریبا در تمام آیتم‌های تهاجمی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به حریف داشت. الغرافه در این بازی 12شوت زد و تعداد شوت‌های فولاد از عدد7 فراتر نرفت. در شوت‌های داخل چارچوب نیز برتری 6 بر 4 از آن تیم قطری بود. امید گل الغرافه در این بازی 1.09 و امید گل فولاد 0.78 بوده است. در واقع تیم استراماچونی به لحاظ امید گل، شایسته زدن یک گل به فولاد بوده اما موقعیت‌های این تیم از دست رفته و تیم نکونام حداکثر استفاده را از موقعیتش کرده است. فولاد البته در مالکیت توپ برتر از حریفش عمل کرد.

  چهارمین کلین‌شیت با درخشش گردان
بهترین بازیکن مصاف فولاد و الغرافه، شهاب گردان بود که با 5مهار موفق دروازه فولاد را در این مسابقه بسته نگه داشت. گردان در یک روز بی‌اشتباه توانست دروازه نماینده ایران را بسته نگه دارد تا تیم نکونام به چهارمین کلین‌شیت خودش طی 5بازی برسد. فولاد طی 5بازی فقط یک گل خورده تا به همراه 2 تیم عربستانی صاحب بهترین خط دفاعی این رقابت‌ها باشد. گردان برای ثبت چهارمین کلین‌شیت خودش در این رقابت‌ها نمره7.67 را از متریکا گرفت که بهترین نمره‌اش طی این 5بازی بود. بعد از دروازه‌بان فولاد، بهترین بازیکنان این تیم لوسیانو پریرا (7.39)، مهدی شیری (7.37)، سینا شاه‌عباسی (7.18) و پاتوسی (7.14) بودند. جالب اینکه مهدی شیری باز هم در جمع برترین بازیکنان فولاد بود.
 فولاد با برتری مقابل الغرافه 11امتیازی شد و با 2امتیاز برتری نسبت به شباب‌الاهلی امارات صدرنشین باقی ماند. بازی این دو تیم در روز آخر، صدرنشین گروه را مشخص می‌کند اما فولاد حتی درصورت باخت و دوم شدن هم با 11امتیازی که دارد صعود خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید