22
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
شماره 8482
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قرآن، مونس همیشگی شهیدمرادی

یاد
شهید حمید سیاهکالی مرادی؛ ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۸ در قزوین به دنیا آمد. او دانشجوی مقطع کارشناسی حسابداری مالی بود و دهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ ازدواج کرد.
ویژه
بمباران شیمیایی حلبچه و شهادت مظلومانه شمار بسیاری از مردم بی‌دفاع این شهر به‌خصوص زنان و کودکان یکی از تلخ‌ترین جنایاتی است که توسط رژیم بعثی عراق و در سال۱۳۶۶به‌وقوع پیوست.
۱۰۰ اثر هنری مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌های تهران ساخته می‌شود.
گپ
طرح حلقه‌های صالحین از فعالیت‌های جهادی بسیج است که با هدف تعلیم و تربیت و آموزش جوانان و نوجوان در مساجد و مراکز مذهبی پیگیری و اجرا می‌شود.

شهید زرین؛ یک گردان تک‌نفره

پای صحبت‌های پسر بهترین تک‌تیرانداز جهان که صدام برای پیدا کردنش بهترین تک‌تیراندازان دنیا را اجیر کرده بود
گزارش
پدر و مادرش را خیلی زود از دست داد؛ در همان سن طفولیت. کمی که بزرگ‌تر شد از روستای قلعه‌گل دهدشت به اصفهان آمد؛ یعنی گریخت. دلیل فرارش هم مجادله و برخورد با خان روستا بود.
موزه دفاع‌مقدس؛ جایی برای پژوهش دانشجویان

موزه دفاع‌مقدس؛ جایی برای پژوهش دانشجویان

باغ موزه دفاع‌مقدس سال 1389در بزرگراه شهید حقانی، روبه‌روی پارک طالقانی با نام موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس راه‌اندازی شد.
گرامیداشت عملیات بازی‌دراز
گرامیداشت عملیات بازی‌دراز
مراسم گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی‌دراز در کرمانشاه برگزار می‌شود. بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه در نشستی که برای هماهنگی مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز برگزار شده بود، این عملیات را نمادی از مقاومت، ایستادگی، دلاوری و پایداری ملتی سرافراز در سرپل‌ذهاب دانست و افزود:«بعد از ۲ سال امکان برگزاری مراسم بزرگداشت عملیات بازی‌دراز فراهم شده است.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
«برای من جبهه به تمام معنا کربلا بود. اگر به نیروهایم از صبر و پایداری می‌گفتم، عمیقاً بر این باور بودم که باید در همه‌‌چیز به سیدالشهدا ع تأسی کنم لذا وقتی خبر مجروحیت پسر 6ماهه‌ام را بر اثر بمباران شنیدم، حتی به نزدیک‌ترین دوستانم یا برادرانم که در گردان با من بودند نگفتم و این حادثه را امتحان الهی دانستم و برای همسرم که طی 6‌ماه برادر و پدرش را از دست داده بود، از خداوند صبر زینبی خواستم.»