11
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
شماره 8482
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اروپا علیه انحصارطلبی غول‌های فناوری

قانون خدمات دیجیتال نظارت بر گوگل، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت را افزایش می‌دهد
فناوری
کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تاخت و تاز و انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکایی  به ستوه  آمده‌اند و دیگر نمی‌خواهند آنها در کشورهای‌شان به‌صورت مجازی و آنلاین حکمفرمایی کنند.
ویژه
ناسا فاش کرده که این سازمان در نخستین تجربه‌خود، هولوگرام‌هایی از پزشکان را برای معاینه فضانوردان در سال ۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرده است.
بخواهیم یا نخواهیم، با دوره جدیدی از همه‌گیری کووید-19مواجهیم. بسیاری از افراد به‌دلیل خستگی از رعایت پروتکل‌ها، با کم شدن آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرها و همچنین واکسیناسیون، دیگر مانند قبل به مقررات پایبند نیستند.
تلفن همراه
روند مسدودسازی سیم‌کارت‌های ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی که قرار بود از طریق یک سامانه آنلاین در دسترس مردم قرار بگیرد، حدود 4 ماه است که دیگر به‌روز نمی‌شود.

ضمانتی برای بهبود کیفیت اینترنت وجود دارد؟

درحالی‌که مهم‌ترین توجیه برای افزایش قیمت اینترنت، بهبود کیفیت خدمات عنوان شده، اما هیچ‌گونه ضمانت اجرایی برای آن از سوی وزارت ارتباطات پیش‌بینی نشده است
اینترنت
بالاخره افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه با همه حرف و حدیث‌ها تثبیت شد و بنا به‌گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها با ارائه دلایل توجیهی اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند. آنچه به‌عنوان دلایل توجیهی عنوان شده، «اطمینان از تداوم خدمت و افزایش کیفیت شبکه» است.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
پیرو دستور رئیس‌جمهور مبنی بر فراهم‌آوردن شرایط نظارت مردمی، وزیر ارتباطات از رئیس سازمان فناوری اطلاعات خواست ظرف 3‌ماه سامانه نظارت مردمی را به‌صورت برخط راه‌اندازی کند.