03
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
شماره 8482
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

امید به مناسب‌سازی سراسری

یادداشت
تهران به‌عنوان یک کلانشهر و الگو در جهان اسلام باید در تمامی ابعاد خود بتواند زمینه زندگی مناسب و آسایش شهروندان را فراهم کند.
ویژه
سازمان بهشت حضرت زهرا-س- نخستین جشنواره عکس با موضوع پنجشنبه و جمعه آخر سال، نوروز و تزیین سفره هفت‌سین را در گلزار شهدا و قطعات عمومی، فضاسازی‌های عمومی در بهشت حضرت زهرا-س- و حرم مطهر امام-ره-، شب‌های قدر و خدمات‌رسانی نیروهای خدوم این سازمان برگزار می‌کند.
مراسم معنوی و عبادی احیای شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان در گرمخانه‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

مناسب‌سازی سرعت گرفت

طرح جامع دسترس‌پذیری اماکن، معابر و فضاهای عمومی شهر تهران با مناسب‌سازی 600 معبر وارد فاز اجرایی شد
گزارش
مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای عمومی برای معلولان، سالمندان، زنان و کودکان یکی از اولویت‌های دوره ششم شهرداری تهران محسوب می‌شود. بر این اساس بین 550 تا 650کیلومتر -میانگین حدود 600 کیلومتر-معبر پایتخت تا پایان امسال مناسب‌سازی می‌شوند.حال طبق بخشنامه‌های شهرداری مرکز، شهرداری‌های مناطق موظف شده‌اند تا در سال جدید به اقدامات اجرایی برای این منظور سرعت بدهند.

ذره‌بین دائمی پایش روی پروژه‌های شهر

وقتی پروژه‌ای در شهر نیمه‌کاره باقی می‌ماند یا به نتیجه نمی‌رسد این سؤال برای شهروندان پیش می‌آید که «چه‌کسی بر پروژه‌ها نظارت می‌کند؟» اما آیا ممکن است شهری با این وسعت و این تعداد طرح‌های بزرگ وکوچک؛ سازوکاری برای نظات مستمر نداشته باشد؟ به جز ادارات مختلفی که کار بازرسی و دریافت بازخورد‌ را انجام می‌دهند «دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران» تمام پروژه‌های شهری را به‌صورت دائمی رصد و ابعاد و ارقام همه را ثبت می‌کند.
از شورا چه خبر/مهدی عباسی / رئیس کمیسیون شهرسازی شورا
انتظار داریم در سال ۱۴۰۱ زمان صدور پروانه ساخت کاهش پیدا کند و یکی دیگر از انتظارات ما از شهرداری تهران در سال‌جاری، تلاش برای رونق صنعت ساختمان‌سازی در پایتخت است.
PDF شهر
کوتاه شهر
قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران در مورد چرایی حذف 4اعزام قطارهای خط ۵ مترو توضیحاتی را ارائه کرد.
معاون امور مناطق سازمان پسماند شهرداری گفت: در شهر تهران حدود ۱۰۰۰ تن پسماند خشک ارزشمند تولید می‌شود که تفکیک از مبدأ آن کمتر از ۱۰درصد صورت می‌گیرد و هم‌اکنون حدود ۴۴۵ غرفه برای جمع‌آوری پسماند خشک باارزش در تهران وجود دارد.