• سه شنبه 5 بهمن 1400
  • الثُّلاثَاء 21 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 25

سیستان و بلوچستان 55هزار کودک بی‌شناسنامه دارد

مدیر انجمن دیاران در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: آمار 2سال گذشته صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج مادران ایرانی و پدران غیر ایرانی برابر با آمار 13سال قبل است. سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان، قم، گلستان در رتبه اول تا پنجم بی‌شناسنامه‌ها قرار دارند
مهرماه گذشته، دومین سالی بود که از تصویب اصلاح قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی گذشت. تمام این ماه‌ها و روزها، حس خوشحالی توأم با نگرانی برای بی‌شناسنامه‌ها را رقم زد؛ چراکه اصلاح قانونی که 13سال پیش محدودیت‌های بسیاری مقابل این افراد قرار داده بود،

مترو ، مادرانه می شود

به‌زودیآخر هفته جاری واگن ویژه بانوان و کودکان توسط شرکت بهره‌برداری مترو رونمایی می‌شود.

مذاکرات هسته‌ای و دو خط موازی با آن

مذاکرات هسته‌ای ایران و اعضای اصلی شورای امنیت سازمان ملل 18ساله شد. اما در طول مذاکرات اقدامات دیگری نیز صورت می‌گرفت که دو طرف از آن مطلع بودند و سعی می‌کردند در متن مذاکرات به آن وارد نشوند، یک خط موازی غرب و صهیونیست‌ها با مذاکرات ایجاد کردند و یک خط موازی جمهوری اسلامی ایران. خط جمهوری اسلامی دور زدن تحریم‌ بود که برخی 0 حتی در داخل - آن را غیراخلاقی می‌دانستند.

خطای رستوران در ماجرای چین و روسیه

می‌گویند چرا پنهان‌کاری؟ «حتما غرض و مرضی است در توافق با چین و روسیه.» البته مطالبه شفافیت خوب است، اما باید دید مقصد شفافیت چیست و کجاست؟ فرض کنید یکی مدعی شفافیت همه اسناد طبقه‌بندی‌شده کشور شود یا بگوید باید مسیر دور زدن تحریم‌ها را شفاف کنید. منطقی است؟

سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر مذاکرات وین

مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین این روزها درحالی در سطوح کارشناسی و سیاسی ادامه دارد و پیشرفت‌هایی نیز در این مسیر به‌دست آمده که به‌نظر می‌رسد طرف‌های غربی همچنان در حال نواختن ‌ساز ناکوک هستند و می‌کوشند با طرح موضوع‌های حاشیه‌ای مانند «توافق موقت» و «پیش‌شرط» گفت‌وگوها را از مسیر صحیح کنونی منحرف کنند.

سیمرغ در برابر کرونا

اگر پیگیر جشنواره فیلم فجر هستید، حتما خبر دارید که امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر، برج میلاد پذیرای خبرنگاران و منتقدان است.

شهرممنوعه پشت ایستگاه راه‌آهن

از میدان راه‌آهن به سمت شرق و بعد از آن به سمت جنوب تا بزرگراه بعثت و در ادامه به سمت غرب و شمال، قطعه زمین بسیار بزرگی در میان شهر تهران قرار دارد که کمتر کسی درون آن‌را دیده است.

5مقصد اول مهاجران ایران کجاست؟

اومیکرون پایان کرونا نیست

مسافرگیری با ضرب و شتم

قوه‌قضاییه از خودش شروع کرد