08
سه شنبه 5 بهمن 1400
شماره 8422
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نبش قبر «مربع مرگ» پس از نیم قرن

چهره به چهره
مواجهه انتقادی رضا براهنی با هوشنگ ابتهاج، با آن یادداشت آتشینِ «مربع مرگ» در دهه چهل آغاز شد. آقای منتقد، ابتهاج را به همراه سه رفیق صمیمی‌اش؛ فریدون مشیری، نادر نادرپور و سیاوش کسرایی به شکلی هندسی با چهار ضلع تشبیه کرده و هر ضلع را مکمل مربعی دانسته بود که مرگ نام دارد.
ویژه
آمستردام: یک مسافر قاچاق توانست با مخفی شدن در محفظه چرخ‌های هواپیما از ژوهانسبورگ در آفریقای‌جنوبی تا فرودگاه آمستردام هلند سفر کند.
کمی آن طرف‌تر از دهنه بازار نشسته است روی زمین. دسته‌های کوچک سبزی محلی و یک زنبیل نارنج، همه بساطی‌ست که پهن کرده بر سفره‌ای گل‌ریز. روسری پشمی را سفت گره زده زیر چانه.
نام آل کاپون، گانگستر مشهور اوایل قرن بیستم در آمریکا را بسیار شنیده‌ایم.
اثری ازآلفردو مارتیرنا هرناندز
پروژه هوشمند کردن کارت‌های ملی از حدود 9سال قبل یعنی سال91 شروع شد و قرار بود تا سال97 تمام کسانی که واجد شرایط بودند کارت ملی هوشمند داشته باشند.
یک بنده ‌خدایی در کتابی، به نکته جالبی اشاره کرده بود؛ می‌گفت: آدم‌ها در دو مسیر پیش می‌روند. یا مسیرشان افقی است و در یک خط معطوف به افق و یا آنکه پیشرفت و حرکت آنها در یک مسیر عمودی است که به سمت بالا پیش می‌روند.

اول آخر

در حاشیه مراسم تقدیر از مادریاران شیرخوارگاه رفیده

بذار بانک...

زمانه عوض شده. دیگر کسی پول‌هایش را نه مثل قدیم توی بالش و تشک پنهان می‌کند و نه مثل چند سال پیش به بانک می‌سپارد تا سودش را بگیرد.
فراخوان
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.