• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 5 بهمن 1400
کد مطلب : 151819
+
-

در 2 ثانیه جهانی شدیم!

تیم ملی ایران با گل ثانیه آخر، کویت را 27-26 شکست داد و به مرحله یک‌‌چهارم نهایی مسابقات آسیایی رسید؛ هندبال ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2023 را هم با همین شلیک آخر گرفت

در 2 ثانیه جهانی شدیم!

تیم ملی هندبال به مسابقات قهرمانی جهان 2023 سوئد-لهستان صعود کرد. این صعود درست در آخرین ثانیه بازی دیروز این تیم مقابل کویت قطعی شد. مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی عربستان در حال برگزاری است، علاوه بر قهرمانی این قاره، اهمیت دیگری هم برای تیم‌های شرکت‌کننده دارد چون 5تیم اول این رقابت‌ها جواز صعود به مسابقات جهانی را می‌گیرند. ایران دیروز با شکست دادن کویت حضورش را در جمع 4تیم اول این مسابقات قطعی کرد و سهمیه جهانی‌اش را گرفت.
ایران با 3پیروزی در مرحله مقدماتی به دور دوم رسیده بود. با توجه به صدرنشینی در مرحله مقدماتی، گروه‌بندی دور دوم راحت به نظر می‌رسید؛ عراق، کویت و بحرین. اما ایران که بازی راحتی مقابل عراق نداشت دیروز هم به سختی کویت را شکست داد. در نیمه اول کویت بازی نزدیکی را به نمایش گذاشت. در بعضی از دقایق، بازی در دست حریف بود و اگر محمد سیاوشی که از شروع تورنمنت بهترین بازیکن ایران بوده، دوباره در دروازه نمی‌درخشید این احتمال وجود داشت که ایران بازنده به رختکن‌ برود. اما بازی با تساوی 11-11 به نیمه رسید. در نیمه دوم هم 2تیم در نزدیک‌ترین فاصله بازی را ادامه دادند. در بعضی از امتیازات کویت جلو بود و در بعضی از امتیازات ایران. سیاوشی که در نیمه دوم هم ضربه‌های حساسی را مهار کرده بود، دقیقه29 باز هم ناجی دروازه شد و پنالتی کویت را مهار کرد اما چند ثانیه بعد تیم ایران به پاورپلی روی آورد و کویت دروازه خالی ایران را بازی کرد. بازی در آخرین ثانیه‌ها 26-26 مساوی بود و در حالی که همه آماده بودند با همین نتیجه زمین را ترک کنند، رافائل فرناندز سرمربی اسپانیایی ایران، تایم‌اوت گرفت و بازیکنانش را برای آخرین بار توجیه کرد. بعد از بازگشت تیم به زمین، سجاد استکی در حساس‌ترین شرایط گل پیروزی را زد و بازیکنان ایران با اشک‌هایشان جشن شادی گرفتند. آنها چهارشنبه با بحرین بازی دارند و بدون در نظر گرفتن نتیجه این بازی،‌ حضورشان در مرحله نیمه‌نهایی قطعی است. با این حال اما فرناندز به فینال فکر می‌کند: «کار ما امروز تمام نشده است، ما اینجا هستیم تا برای رسیدن به فینال بجنگیم.‌» ایران سال2014 با سومی در آسیا به مسابقات جهانی 2015 صعود کرد اما فرناندز می‌گوید تیمش این بار متفاوت است: «در مسابقات جهانی نشان می‌دهم که ایران فقط یک تیم آسیایی نیست بلکه تیمی در سطح جهانی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید