23
سه شنبه 5 بهمن 1400
شماره 8422
کتاب
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ناگفته‌های 17ماه اسارت در محبس شیطان

یادداشت
خصومت و دشمنی مقامات آمریکایی با انقلاب اسلامی و ملت ایران تازگی ندارد و دولت‌های مختلف ایالات متحده آمریکا در ادوار گذشته به اشکال گوناگون برای کشورمان مانع‌تراشی کرده و از هیچ تلاشی برای پیشگیری از موفقیت پژوهشگران و‌ دانشمندان ایرانی دریغ نکرده و همواره سعی در توقف پیشرفت‎های نخبه‌ها و دانشمندان ایرانی کرده و در این راه دست به توطئه‌های گوناگون زده‌اند که تاریخ، بسیاری از آنها را در دل خود ثبت کرده است.
گزارش
با توجه به بازگشایی برخی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین از‌سر‌گیری دوره‌های آموزشی، راسته خیابان انقلاب از آن سوت و کوری دوران اوج کرونا درآمده است.
دیدار با محمدعلی علومی؛ داستان‌نویس، شاعر و اسطوره‌شناس

استفاده از اساطیر برای داستان نوشتن

گفت‌وگو
محمدعلی علومی، داستان‌نویس و شاعر تاکنون آثاری چون هفت حکایت مجموعه داستان، شاهنشاه در کوچه دلگشا رمان، آذرستانرمان، اندوهگردمجموعه داستان، وقایع‌نگاری بن لادن رمان و... را منتشر کرده است.

بر بال بحران

کتاب «بر بال بحران» مقاطعی از زندگی و کارنامه‌ سیاسی علی امینی را از نگاه فرزندش، ایرج امینی تصویر می‌کند.
دکابریست‌ها
«دکابریست‌ها» اثر لئانید زورین روایت تاریخی نخستین قیام روشنفکرانه ملت روس علیه حکومت استبدادی تزار است که در دسامبر 1825میلادی رخ داد .
برخلاف آنچه تصور می‌شود بحران و فقدان بخشی از زندگی روزمره انسان است و همه کم‌وبیش در برهه‌ای از زندگی با شرایط استرس‌زا روبه‌رو بوده‌ایم.