04
سه شنبه 5 بهمن 1400
شماره 8422
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چشم‌انداز تورم

چهره روز
تیمور رحمانی، اقتصاددان ایرانی می‌گوید: افزایش مختصر تورم نقطه‌ای دی ماه نمی‌تواند سبب افزایش تورم سالانه شود، مگر آنکه شوک ارزی ناشی از اتفاقات بیرونی به اقتصاد وارد یا اصلاحات قیمتی در مورد حامل‌های انرژی و کالاهای اساسی در پیش گرفته شود که به‌طور طبیعی شوک تورمی جدیدی به بار می‌آورند.
خبر
مجوز قبلی شورای رقابت به شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی، برای قیمت‌گذاری محصولاتشان و توقف قیمت‌گذاری و فروش خودروی تیگو8پرو با دستور سازمان حمایت به دعوای حقوقی بین چینی‌سازها، سازمان حمایت و شورای رقابت منجر شده است.

پیشنهاد مجلس برای افزایش 60درصدی حقوق پایه کارمندان

کمیسیون تلفیق بودجه، پیشنهاد دولت برای افزایش 29درصدی حداقل حقوق کارکنان را تعدیل کرده و 60درصد افزایش داد
دستمزد
با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، رقم پیشنهادی حداقل حقوق کارمندان دولت در بودجه1401، 60درصد افزایش دادند و از 3.5‌به‌5.6میلیون تومان رسید. آیا این افزایش نهایی خواهد شد؟ آیا این اتفاق در مورد حقوق پایه کارگران نیز رخ می‌دهد؟

3چالش اقتصاد روی میز رئیسی

با دستور رئیس‌جمهوری، مهار رشد اجاره‌بها، کنترل نرخ رشد نقدینگی و حل بحران صندوق‌های بازنشستگی در دستور کار دولت قرار گرفت
فشار سنگین اجاره‌بها بر هزینه اجاره‌نشین‌ها، بحران صندوق‌های بازنشستگی و خیز دوباره نقدینگی 3چالشی است که دیروز روی میز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت کالبدشکافی شد و در پایان رئیس‌جمهوری دستور داد تا برنامه‌ای‌ ویژه برای هریک ارائه شود.
قدر زر زرگر شناسند
خبر: رضا محتشمی‌پور، معاون وزیر صنعت می‌گوید: دلیل افزایش سن ماشین‌آلات معدنی، محدودیت‌هایی است که برای واردات وضع شده و راهکار بهبود این وضع، کاهش موانع واردات است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
به‌دنبال انتشار مطلبی در روزنامه همشهری با عنوان «بازی با آمار مشکلی را حل نمی‌کند»، سازمان بورس با ارائه توضیحاتی اعلام کرد: فیلم جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس به‌صورت تقطیع‌شده و هدفدار منتشر شده است.