• سه شنبه 20 آبان 1399
  • الثُّلاثَاء 24 ربیع الاول 1442
  • 2020 Nov 10

جای خالی شهرداران در ستاد کرونا

شهردار تهران: صدا و نظر شهرداران باید در ستاد مقابله با کرونا شنیده شود
ابلاغیه‌های ستاد مقابله با کرونا فهرستی از دریافت‌کنندگان «رونوشت» دارند، اما نام شهرداری در بین آنها دیده نمی‌شود، درحالی‌که 2محور اصلی محدودیت‌های مقابله با کرونا‌ شامل «رفت‌وآمد» در شهر و «فعالیت» اصناف، دقیقا در محدوده کار شهرداری‌‌‌ها قرار دارد.

نزول بورس هیجانی است

شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز برای سومین روز متوالی پس از برگزاری انتخابات آمریکا با نزول مواجه شد، کارشناسان بر این باورند که ریشه این نزول بیش از آنکه ریشه اقتصادی داشته باشد ناشی از عوامل بیرونی به‌ویژه هیجان و ترس سهامداران است.

اقتصاد ایران در شوک انتخاب بایدن

اقتصاد ایران این روزها متاثر از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بار دیگر گرفتار توفان شده است؛ توفانی که برخلاف توفان مستمر 2سال گذشته تحت‌تأثیر خروج آمریکا از برجام که کشتی اقتصاد ایران را از ساحل ثبات به سمت مناطق عمیق و پرالتهاب دریا کشاند، این‌بار اقتصاد ایران را احتمالا به سمت ساحل ثبات و امن می‌کشاند اما واقعیت این است که این توفان نیز برای اقتصاد ایران کم‌هزینه و بدون درد نیست.

به یاد معلم شهرسازی

در حدود 70سال پیش، هشتم نوامبرهجده آبان را به نام «روز شهرسازی» نامگذاری کردند.

نوید تأثیرگذاری ۹۰درصدی واکسن کرونا

نتایج اولیه تست بالینی یا انسانی یک واکسن در حال آزمایش کرونا خبر خوش تأثیرگذاری ۹۰درصدی آن را نوید می‌دهد.

18 شهر سیاه شدند

کرونا در آستانه سومین‌ماه پاییز هشدارها را به واقعیت‌ بدل کرد و وضعیت قرمز به سیاه رسید.

ساعت 6و هزارو یک مشکل

بعد از مدت‌ها تعطیلی سالن‌های سینما و تئاتر با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است فعالیت‌های فرهنگی و هنری آغاز شود و بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما از ۲۰ آبان اجرایی می‌شود اما نکته قابل توجه تصمیم این ستاد است؛ که عنوان کرده، سالن‌های سینما و تئاتر می‌توانند براساس مصوبه تا ساعت 18فعالیت کنند.

نقض طرح تنفس در قلب هیرکانی

ترس و لرز در رویارویی با جهان مدرن

قلب‌ها بیمارتر می‌شوند