20
سه شنبه 20 آبان 1399
شماره 8081
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
پاییز امسال متفاوت از پاییزهای گذشته آغاز شد. فرصتی مغتنم دست داد تا نسبت به پاییزهای گذشته، هوای بهتری در شهر استشمام شود.
دوره‌ آموزشی 3‌ماهه «حوزه‌های مطالعاتی ادبیات تطبیقی» از 19آذر‌ماه امسال شروع می‌شود. این مقطع، یک دوره 3 ماهه معادل با 12هفته است که چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود
ابوالفضل جلیلی، کارگردان سینما در صفحه اینستاگرامش خاطره‌ای از دوره‌ای که در فرانسه بوده را تعریف کرده است. او در آن دوره برای شرکت در جشنواره ساندنس برای فیلم «رقص خاک»، برگزیده و از او خواسته می‌شود که به آمریکا برود.
طرح روز
آتن: طی قانون جدیدی در یونان حیوان‌آزاری جرم شناخته شده و مجازات آن یک سال حبس دارد. به گزارش ایندیپندنت، مجلس یونان به اتفاق آرا به قانونی رأی داد که طبق آن حداقل مجازات برای افراد متخلف یک سال حبس و ۵ تا ۱۵ هزار یورو جریمه است.
منچستر: مجرمی که پس از چند فقره سرقت مسلحانه به حبس ابد محکوم شده بود پس از شنیدن خبر مرگ دوستش طی یک سرقت به‌شدت متاثر شد و به ورزش روی آورد.

عکس روز

پرش از برج پرچم عباس آباد تهران
خرید تمام بلیت های بزرگ‌ترین هواپیما

خرید تمام بلیت های بزرگ‌ترین هواپیما

توکیو: یک گروه فیسبوکی عزمش را جزم کرده است تا تمام صندلی‌های بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان، یعنی یک ایرباس آ۳۸۰ را برای یک بار«پرواز به ناکجا» پیش‌خرید کند.
درگذشت مجری رکورددار
درگذشت مجری رکورددار
تورنتو: «الکس تربک» مجری مشهور برنامه تلویزیونی «جِپِردی» در سن ۸۰ سالگی درگذشت. به گزارش ورایتی، نام «تربک» به‌عنوان رکورددار اجرای بیشترین تعداد قسمت‌های یک مسابقه تلویزیونی در کتاب رکوردهای «گینس» به ثبت رسیده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک دهه قبل با راننده یکی از سفرای خارجی مقیم تهران صحبت می‌کردم. می‌گفت: «من پیکان دارم. صبح‌ها آن را داخل کوچه پارک می‌کنم و تمام روز پشت فرمان خودرو سفیر هستم. چندی پیش یکی از همسایه‌ها گلایه کرد و گفت جلوی دیوار خانه من پارک نکن.
این روزها ویروس منحوس کرونا جان‌های بسیاری را می‌ستاند و خانواده های بسیاری را به عزا می نشاند. در این ایام، خانواده همشهری نیز داغدار 2 نفر از بهترین‌هایش شد.
«برای فرداها متشکرم» روایت زندگی پر فراز و نشیب بانوی روزنامه‌نگاری است که زمانی بانوی اول فرانسه بود. این کتاب را ابوالفضل‌الله‌دادی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر ققنوس منتشر شده است.