• یکشنبه 22 تیر 1399
  • الأحَد 21 ذی القعده 1441
  • 2020 Jul 12

کنکور 99؛ نه راه پیش، نه راه پس

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور: غیر ممکن است یک سال ورودی جدید برای دانشگاه‌ها نداشته باشیم، بنابراین کنکور را برگزار می‌کنیم
کرونا، پرونده کنکور99 را در هم پیچیده و پرحرف و حدیث شده آنچنان که کمتر کسی است که نداند کنکور امسال چه بحث‌ها و مناقشاتی بین مسئولان سازمان سنجش با وزارت بهداشت، بین نمایندگان مجلس با دولت و حتی بین داوطلبان با هم راه نینداخته و چه ماجراهایی پیش نیاورده است.

نبض تند فرصت‌ها در دروازه ملل

بندر شهید بهشتی چابهار به جذابیتی مشترک در نگاه تجاری کشورهای هند، چین و روسیه تبدیل شده و فرصت‌ بی‌بدیلی برای توسعه این منطقه فراهم آمده است.

مردم، شورایاری‌ها و منازعات دیوانی

بیش از 2دهه از تصویب جایگاه و تشکیل شورایاری‌ها در کلانشهر تهران می‌گذرد. با روی کار آمدن دولت اصلاحات، اصل شوراها در قانون اساسی احیا و در نخستین دوره شورای شهر، تشکیل انجمن‌های شورایاری شهر تهران به‌تصویب رسید و نهاد شورایاری تولد یافت.

بار سنگین تورم و حقوق کم‌توان بازنشسته‌ها

متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالاخره بعد از 10سال چشم‌انتظاری به تصویب هیأت دولت رسید.

شورایاری، اصل و اساس نظام شورای شهری

اولین قانون شوراهای اسلامی کشوری، مربوط به سال1361 است. قانونی که نزدیک‌ترین قانون به قانون اساسی جمهوری اسلامی است و متأثر از مفاد آن تنظیم شده است.

نبرد برای قیمت اینترنت موبایل

افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل که از هفته گذشته کلید خورد حالا وارد مرحله‌ تازه‌ای شده و وزارت ارتباطات در مقابل آنچه محمدجواد آذری جهرمی تبانی 2اپراتور مسلط کشور خوانده، ایستاده است.

تجمع ممنوع

رئیس‌جمهور، کروناهراسی را همانند عادی‌سازی‌ و عادی‌انگاری بیماری کرونا، خطرناک دانست و تأکید کرد: مسئله اصلی در روند مبارزه با بیماری کرونا، تقویت همکاری مردم و دولت است و بی‌تردید با تداوم روند تقویت این همکاری‌ها، می‌توانیم سریع‌تر از مشکلات عبور کنیم.

آژیر قرمز برای بناهای ناایمن

100ساختمان درمانی و مسکونی قرمز و نارنجی بسیار پرخطر و پرخطر در تهران شناسایی شد.

مجازات عجیب فروشندگان نوزاد