24
یکشنبه 22 تیر 1399
شماره 7985
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استانی به نام خوزستان تابستانی به‌نام کرونا

یادداشت
همه‌وقت و همه‌جا نام متبرک و افتخارآفرین استان خوزستان درآمیخته و عجین است با ثروت و فقر. از سویی داراترین و متمول‌ترین استان ایران به لحاظ داشتن منابع بی‌حد و حصر نفت و گاز و فرآورده‌های پتروشیمی و دیگر میعانات گازی به‌حساب می‌آید و از سوی دیگر مردمانی دارد که در تنگدستی، کم‌آبی و گرمای طاقت‌سوز روزگار سپری می‌کنند.
ویژه
امسال به‌خاطر اوضاع موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه، مراسم اعطای جایزه کتاب ملی آمریکا به‌صورت دیجیتال برگزار خواهد شد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون هیچ‌گونه پیشنهاد جدیدی مبنی بر وضع مالیات بر سود سپرده‌های بانکی به تصویب دولت نرسیده و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد نشده است و سود سپرده‌های بانکی از مالیات معاف است.
طرح روز
الجزیره: الجزایر باقیمانده‌های اجساد بیش از ۲۰جنگجوی خود را که هنگام مقاومت در برابر نیروهای استعماری فرانسوی که در قرن نوزدهم گردن زده ‌شده ‌بودند از این کشور بازپس گرفته و سرانجام آنها را دفن کرد.
لیورپول: پژوهشگران دانشگاه لیورپول با استفاده از الگوی تغییرات اقلیمی شدید برنامه میان‌0 دولتی سازمان ملل در امور اقلیمی، درباره رابطه میان افزایش دمای هوا و خطر سرایت ویروس زیکا در سال‌های ۲۰۵۰ و ۲۰۸۰ تحقیق کرده‌اند.

عکس روز

عکس روز
کالبدشکافی

کالبدشکافی

رمان «کالبدشکافی» نوشته پاتریشیا کورنوِل را سحر قدیمی به فارسی برگردانده و از سوی انتشارات جهان کتاب به‌عنوان نود و یکمین عنوان از مجموعه پلیسی «نقاب» این ‌ناشر چاپ شده است.
ممنوعیت شکار مارموت در روسیه
ممنوعیت شکار مارموت در روسیه
مسکو: در مغولستان 2مورد ابتلا به طاعون سیاه گزارش شده که مبتلایان به این بیماری از گوشت مارموت تغذیه کرده بودند و پس از این رویداد بود که روسیه شکار این جانور را ممنوع اعلام کرد.

عذرخواهی برای تصویر روی جلد

لیسبون: مجله وگ پرتغال به‌دلیل آنچه زیبا جلوه‌دادن بیماری‌های روانی عنوان شده، بابت تصویر روی جلد خود عذرخواهی کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
اکنون می‌دانیم ویروس جدید کرونا می‌تواند به اندام‌های دیگر بدن به جز ریه‌ها ازجمله مغز هم آسیب برساند.
برخی سردرد‌ها ممکن است به‌صورت حاد و ناگهانی بروز کنند که اغلب نیازمند بررسی اورژانسی هستند تا علل خطرناک مسبب سردرد بررسی شود.
مطالعات جدید نشان می‌دهد مکمل‌های پروبیوتیک به تسکین علائم افسردگی در بعضی اشخاص کمک می‌کند.