• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 17 فروردین 1399
کد مطلب : 97617
+
-

فروشگاه ساحره

ویترین
فروشگاه ساحره

در کتاب «فروشگاه ساحره» صبحِ روزِ جشنی باشکوه، ساحره فروشگاه، اسباب‌بازی‌های جذابش را باز می کند و قطاری برقی و فوق‌العاده زیبا، به نام زوبین لاجوردی را بیرون می‌کشد و آن را در ویترین فروشگاهش می گذارد. با آمدن این قطار، همه اسباب‌بازی‌ها جان می‌گیرند.
اسباب‌بازی‌ها وقتی پسری کوچک و فقیر را می‌بینند که نمی‌تواند اسباب‌بازی دلخواهش را بخرد، تصمیم می‌گیرند فرار کنند تا پیش پسرک بروند و سفری پرماجرا را شروع می‌کنند. آیا اسباب‌بازی‌ها به پسرک فقیر می‌رسند؟ چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود؟
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «کاروان اسباب‌بازی‌های فراری به تختخواب نزدیک شد. قلب‌هایشان می‌تپید. بعضی از عروسک‌ها که هنوز غذایشان هضم نشده بود و در معده‌شان بالا و پایین می‌شد، با وحشت به پشت خرس زرد چسبیده بودند. خرس زرد این‌قدر جنب‌وجوش داشت که چیزی نمی‌فهمید. لازم است این را بپذیریم که خرس زرد کمی احمق بود. مغز کوچکش پر بود از خاک ارّه و کند عمل می‌کرد، اما گاهی یکباره همه‌چیز را می‌فهمید. دید خوبی داشت. وقتی دید دشمن، کودکی بیش نیست که در خواب فرو رفته، حتی دلش می‌خواست روی تخت بپرد و با او بازی کند...» جانی روداری، نویسنده این کتاب (۲۳ اکتبر ۱۹۲۰ - ۱۴ آوریل ۱۹۸۰) داستان‌نویس ادبیات کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار اهل ایتالیا بود. وی برای سهم ماندگار خود به‌عنوان نویسنده کودک در سال 1970مدال دوسالانه هانس کریستین اندرسن را دریافت کرد و بسیاری او را مهم‌ترین نویسنده کودک قرن بیستم ایتالیا می‌دانند. کتاب‌های جانی روداری به زبان‌های زیادی ترجمه شده، گرچه تعداد کمی از آنها به زبان انگلیسی چاپ شده است.فروشگاه ساحره را محبوبه خدایی و هما میرزایی به فارسی برگردانده‌اند. این کتاب را نشر هوپا در 153صفحه، با شمارگان 2هزار نسخه به بهای 34هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :