• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97068
+
-

7تیر 1398

صعودی جذاب

صعودی جذاب

شروع با پیروزی، 10بازی و یک باخت و صعود به فینال؛ اینها نتایجی است که تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های والیبال به‌دست آورد؛ نتایجی که حتی خود فدراسیون والیبال هم انتظارش را نداشت. هر چند ایران با پیروزی این لیگ را آغاز کرد ولی شایعات بیشتر از خود بازی‌ها و بردهای تیم به چشم آمد. یکی از شایعات این بود که تیم ملی برای گرفتن ویزای آمریکا به دوبی نمی‌رود. فدراسیون جهانی میزبانی فینال را به آمریکا داده بود و ایران برای گرفتن ویزا باید راهی دوبی می‌شد اما می‌گفتند فدراسیون که امید چندانی به صعود تیم نداشت، ترجیح داده بود برای گرفتن ویزا هزینه نکند و با توجه به نوساناتی که قیمت دلار داشت، این اقدام فدراسیون منطقی به‌نظر می‌رسید. اما بعد از چند پیروزی پی‌در پی، تیم برای گرفتن ویزا عازم دوبی شد.
ایران به‌عنوان صدرنشین مرحله مقدماتی به فینال لیگ جهانی صعود کرد، بعد از سال2014 این دومین حضور ایران در فینال لیگ بود. 
ایران در فینال نتوانست به جمع 4تیم اول صعود کند اما بازی‌های نزدیک این تیم با دیگر رقبا، قابل‌قبول بود. شاید گفته شود دلیل این پیروزی‌ها و صعود به فینال پایین‌آمدن کیفیت دیگر تیم‌ها بود؛ اینکه بیشتر تیم‌ها با همه قدرت در لیگ شرکت نکرده بودند و تمرکزشان روی المپیک بود ولی کارشناسان تأیید می‌کنند که تیم ایران در لیگ2019 در مقایسه با دوره‌های قبل بهتر بود چرا که بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی به‌خصوص در لیگ ایتالیا بازی می‌کردند. بازیکنان ایران فصل‌های قبل به بهانه اینکه دستمزد تیم‌های اروپایی پایین است، کمتر حاضرمی‌شدند جایی خارج از لیگ ایران بازی کنند اما با توجه به بالارفتن نرخ ارز، بیشتر ستاره‌های والیبال لژیونر شدند.
دلیل دیگری که لیگ ملت‌های والیبال2019 را برای ایرانی‌ها جذاب کرد، میزبانی دو هفته‌ای از این لیگ در ارومیه و اردبیل بود. هرچند فدراسیون با این انتقاد روبه‌رو بود که چرا شهرهای غیر از تهران میزبان لیگ شده‌اند اما شور و هیجان تماشاگران این دو شهر به‌خصوص ارومیه، لیگ را جذاب‌تر کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید