• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 12 اسفند 1398
کد مطلب : 96355
+
-

وکیل شهردار اسبق تهران می‌گوید که موکلش ممکن است به کرونا مبتلا شده باشد

خطر مرگ در کمین نجفی

خطر مرگ در کمین نجفی

علائم سرماخوردگی، تب و بدن درد، محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران را در زندان اوین با خطر ابتلا به کرونا و مرگ روبه‌رو کرده است.
به گزارش همشهری، روز شنبه، حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی با حضور در شعبه9 دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست خود مبنی بر اعطای مرخصی به موکلش را ثبت کرد و خواستار آزادی نجفی تا قطعی شدن حکم دادگاه در دیوان‌عالی کشور شد.
وی در گفت‌وگو با همشهری گفت: آقای نجفی مدتی است که در زندان با علائم سرماخوردگی، تب و بدن‌درد روبه‌رو شده و با توجه به بسته بودن فضای زندان نگران حال او هستیم. چرا که موکلم بیماری پیش زمینه قلبی و دیابت داشته و حتی سابقه سکته قلبی هم دارد. به همین دلیل اگر وی به کرونا ویروس مبتلا شود خطر مرگ او را تهدید می‌کند.
او ادامه داد: با توجه به بخشنامه جدید رئیس محترم قوه‌قضاییه مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیانی که بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای دارند، روز شنبه 2 درخواست در شعبه نهم دادگاه و همچنین نزد رئیس دادگاه کیفری یک استان تهران ارائه دادیم و خواستار اعطای مرخصی به موکلم شدیم. او در این چند روز به‌دلیل علائم ناشی از بیماری چندین بار به بهداری زندان نیز مراجعه کرده و آمپول هم به وی تزریق شده است. از طرفی با توجه به اینکه اولیای دم پرونده، گذشت خود را اعلام کرده‌اند و دادگاه نیز تا قطعی شدن رأی پرونده در دیوان‌عالی کشور برای موکلم قرار وثیقه صادر کرده و وثیقه وی نیز تامین شده، خواستار این هستیم که این وثیقه از سوی دادگاه پذیرفته شده و موکلم آزاد شود و در منزل تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرد.
گودرزی گفت: بنده از آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت نیز در این زمینه استمداد می‌طلبم و خواهش می‌کنم که وضعیت موکل مرا در زندان اوین بررسی کرده و از او معاینه به عمل آورده و سوابق پزشکی او را بررسی کنند، چرا که با توجه به این سوابق پزشکی، هم‌اکنون خطر مرگ آقای نجفی را تهدید می‌کند.
وکیل شهردار اسبق تهران درباره وضعیت پرونده نیز گفت: بعد از محاکمه دوباره موکلم، دادگاه باز هم قتل را عمد تشخیص داد و حکم 6-5سال زندان برای او صادر کرد که ما با توجه به مستندات و شواهدی که داریم و بسیار مفصل است به این حکم اعتراض کردیم، چرا که معتقد هستیم، قتل میترا استاد عمدی نبوده و غیرعمد است و گلوله به‌طور مستقیم به بدن او اصابت نکرده است. هم‌اکنون پرونده در شعبه 41دیوان‌عالی کشور است و قضات محترم دیوان در حال بررسی آن هستند که اگر با توجه به ایرادات و ابهاماتی که طی یک لایحه تقدیم دادگاه کرده‌ایم امیدواریم که حکم دوباره نقض شده و بار دیگر این پرونده مورد رسیدگی قرار بگیرد. درهرحال چه حکم نقض و چه ابرام(تأیید) شود، ما خواستار آن هستیم که تا زمان قطعی شدن آن، موکلم با توجه به شرایطی که دارد از زندان آزاد شود و امیدواریم این تصمیم در مذاکره با رئیس‌کل دادگستری گرفته شده و با پذیرفته شدن وثیقه، آقای نجفی به خانه منتقل شود.
براساس این گزارش، محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران صبح هفتم خردادماه امسال و به‌دنبال درگیری با همسر دومش میترا استاد و به قتل رسیدن او به ضرب گلوله، به اتهام قتل عمد بازداشت شد و در اعترافاتش گفت که به‌دلیل اختلافاتی که با وی داشته با او درگیر شده و ناخواسته 5گلوله شلیک کرده که یکی از آنها پس از برخورد با دیوار و کمانه‌کردن، به بدن میترا اصابت کرده و باعث مرگ او شده است. با این حال قضات دادگاه این دفاعیات نجفی را نپذیرفتند و معتقد بودند که گلوله مرگ به‌طور مستقیم به مقتول اصابت کرده و نجفی مرتکب قتل عمد شده و او را به قصاص محکوم کرده‌اند. با این حال اما خانواده میترا از قصاص گذشتند و از سوی دیگر حکم قصاص نیز در دیوان‌عالی کشور نقض شد و شهردار اسبق تهران بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت که این بار هم قضات دادگاه، قتل را عمد تشخیص داده و با توجه به گذشت خانواده مقتول، نجفی را از لحاظ جنبه عمومی جرم و همچنین به اتهام حمل سلاح غیرمجاز به تحمل 6-5سال حبس محکوم کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید