• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 16 بهمن 1398
کد مطلب : 94489
+
-

میلیاردری که اجاره خانه نداشت!

میلیاردری که اجاره خانه نداشت!

بهروز رسایلی| اعتراض دنباله‌دار بازیکنان پرسپولیس به تأخیر در وصول مطالباتشان، منجر به افشای یک سند بسیار مهم در این باشگاه شد. در شرایطی که سرخپوشان دوشنبه‌شب برای دومین‌بار طی دو هفته اخیر با ارسال پست مشترک روی صفحات شخصی‌شان به‌شدت به باشگاه اعتراض کردند، ناگهان ریز قرارداد و دریافتی آنها در فصل گذشته روی خروجی خبرگزاری ایسنا رفت و جنجالی کم‌سابقه درست کرد. به این ترتیب همه کشور فهمیدند بازیکنان معترض، برای فصل گذشته چقدر قرارداد بستند، چقدرش را گرفتند و حتی چه میزان پاداش دریافت کرده‌اند. در مورد این افشاگری بزرگ چند نکته قابل توجه وجود دارد.
  انگار بزرگ‌ترین باشگاه‌های کشور قشنگ کف پیاده‌رو اداره می‌شوند؛ طوری که حتی خصوصی‌ترین اسرار و مدارک آنها به آسانی منتشر می‌شود. می‌گویند یکی از مهم‌ترین چیزهایی که پروژه بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال را عقیم گذاشت، افشای ناگهانی جزئیات قرارداد او بود. قبلا در استقلال شاهد برملاشدن مسیج‌های خصوصی وینفرد شفر و علی خطیر بوده‌ایم و فایل صوتی اظهارات فرهاد مجیدی علیه پرویز مظلومی را هم شنیده بودیم. الان هم نوبت باشگاه پرسپولیس شده که درست در آستانه داربی، شاهد انتشار وسیع مبالغ قرارداد و دریافتی بازیکنانش باشیم. اگر به کسی برنمی‌خورد، این مسائل بی‌در و پیکر بودن برخی باشگاه‌ها را نشان می‌دهد؛ تیم‌هایی که تا خرخره درگیر تضادهای مدیریتی و اختلافات درونی هستند. طبیعتا وسط این همه دعوا، پته‌ها راحت‌تر روی آب ریخته می‌شود. خیلی ممنون از مدیریت یکدستی که در پرسپولیس و استقلال حاکم کرده‌اید جناب وزیر!
  به‌نظر می‌رسد ادامه استفاده از شیوه «مظلوم‌نمایی» روزبه‌روز برای محمدحسن انصاری‌فرد دشوارتر می‌شود. پست مشترک اخیر بازیکنان پرسپولیس آشکارا او را هدف گرفته بود و انتشار این فهرست هم نشان داد برخلاف القای مدیران فعلی باشگاه، عمده مطالبات بازیکنان مربوط به همین فصل است و ارتباط زیادی به گذشته ندارد. بیانیه باشگاه هم در واکنش به این افشاگری، بسیار کلی و مبهم بود و بعید است کسی را متقاعد کرده باشد.
  در مورد رقم قراردادها و دریافتی بازیکنان هم نکات جالبی وجود دارد. اجازه بدهید مثلا به امید عالیشاه اشاره کنیم که از اصل و فرع قرارداد پارسالش تقریبا یک میلیارد و 900میلیون تومان دریافت کرده و فقط 90میلیون تومان طلبکار است، اما بازیکنان تیم هفته گذشته در مورد او گفتند: «امید اجاره خانه‌اش را هم ندارد بدهد.» به ما هم یاد بدهید چطور می‌توانید 2میلیارد در یک سال پول بگیرید (تازه بدون محاسبه دریافتی امسال) و بعد کرایه خانه‌تان عقب بیفتد!
  سروش رفیعی برای یک نیم‌فصل بازی، یک میلیارد تومان قرارداد بسته که همه‌اش را دریافت کرده، 800میلیون تومان پاداش گرفته و ظاهرا 200میلیون هم آخر کار به او داده‌اند که لطف کند و به یک تیم دیگر برود. چقدر هم شاکی بود بنده خدا؛ با لحن خود سروش بخوانید: «آقای عرب، عزیزم!»
  علیرضا بیرانوند احتمالا تنها بدهکار دنیا به باشگاه پرسپولیس است. او با فاصله نجومی بیشترین قرارداد را در تیم بسته و کل پولش را گرفته، بیشترین پاداش را داشته و همه را دریافت کرده، در نهایت به اندازه یک‌سوم اصل قرارداد بیرو را هم لابد به‌عنوان «شیتیل» به او داده‌اند! علیرضا 3.5میلیارد قرارداد داشته، 900میلیون پاداش گرفته و یک‌میلیارد و 300میلیون هم علاوه بر اینها دریافت کرده که البته نوش جانش. بیخود نبود که او برای پرداخت بخشی از طلب مربی قبلی تیم ابراز آمادگی می‌کرد!

این خبر را به اشتراک بگذارید