• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 25 مهر 1402
کد مطلب : 206045
+
-

زلزله نیشابور خسارت نداشت

درپی وقوع زلزله ۳.۷ریشتری بین خرو و نیشابور در استان خراسان رضوی، تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند. به‌گفته مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی هیچ خسارتی گزارش نشده است.
به‌گزارش همشهری، زلزله 24مهر در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داد و مرکز زلزله با نیشابور ۱۵کیلومتر و با خرو ۲۳کیلومتر فاصله داشت. با وقوع زلزله، نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.
به فاصله کمی پس از زلزله نیشابور، ۲زلزله 8/3 و 8/2 ریشتری نیز منطقه زنده جان ولایت هرات در افغانستان را لرزاند. یکشنبه 23مهر نیز زلزله 4/6ریشتری در شمال هرات افغانستان رخ داد که در مشهد و برخی از شهرهای دیگر خراسان رضوی احساس شد، اما خوشبختانه خسارت جانی و مالی نداشت. محسن نجات به همشهری گفت: «پژوهشگاه بین‌المللی زلزله  نیروهای خود را برای ارزیابی به محل زلزله اعزام کرده است. همچنین 17دستگاه زلزله‌نگاری در مرز ایران تعبیه شده است.» شنبه 15مهر، زلزله‌ای با قدرت ۶.۳ریشتر در عمق 7کیلومتری سطح زمین در منطقه «قره‌باغ» استان هرات افغانستان به وقوع پیوست. از آن تاریخ به بعد چند زلزله با قدرت بیش از ۶ریشتر ولایت هرات افغانستان را لرزانده‌است.  برخی از این زمین‌لرزه‌ها در مشهد و دیگر شهرها به‌ویژه در مناطق شرقی خراسان رضوی نیز احساس شده ‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید