• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 5 بهمن 1398
کد مطلب : 93686
+
-

افزایش سهمیه سوخت تاکسی‌های پایانه‌ای و فرودگاهی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش سهمیه سوخت تاکسی‌های مستقر در ایستگاه‌های ویژه خبر داد.
به گزارش همشهری، علیرضا قنادان در مورد سرانجام سهمیه بنزین تاکسی‌های پلاک «ت» مستقر در ایستگاه‌های ویژه همچون ترمینال، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و فرودگاه که بخشی از سرویس‌دهی آنها، بیرون شهر است و به‌نوعی فعالیت آنها برون‌شهری محسوب می‌شود، اظهار کرد: در مورد سهمیه سوخت این تاکسی‌ها تصمیماتی اخذ شده که هم‌اکنون موضوعات اجرایی آن در حال انجام است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون تاکسی‌های دوگانه‌سوز ۲۵۰لیتر و تاکسی‌های بنزین‌سوز ۴۰۰لیتر سهمیه بنزین دارند، ادامه داد: این سهمیه برای تاکسی‌هایی که بیرون شهر فعال هستند به‌شدت کم است و به همین دلیل طی مصوبه‌ای مقرر شد که سهمیه سوخت تاکسی‌های بین شهری که در ایستگاه‌های ویژه مستقر هستند، افزایش پیدا کند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه مابه‌التفاوت بنزین سهمیه‌ای با نرخ آزاد به‌حساب این رانندگان واریز می‌شود، گفت: رانندگان می‌توانند این اعتبار ریالی را صرفا در جایگاه‌های سوخت استفاده کنند. وی در مورد تاکسی‌های پلاک «ت» فعال که در ایستگاه‌های شهری-برون‌شهری فعالیت می‌کنند نیز اظهارکرد: تاکسی‌هایی که در خطوط بین شهری فعال هستند مثل تاکسی‌های آزادی-شهریار و.... از وضعیت سهمیه بنزین خود گلایه دارند؛ اما اطلاعات این رانندگان باید به‌روزرسانی شود و هنوز در مورد بنزین آنها تصمیمی گرفته نشده است.
رفع مشکل پول خرد در 20هزار تاکسی تهران
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران همچنین درباره تجهیز 20هزار تاکسی خطی پایتخت به QRکد، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق موبایل، کرایه تاکسی را پرداخت کنند و نیازی به نصب کارتخوان در تاکسی نیست. قنادان اظهار داشت: موضوع نظام پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌ها به پیشنهاد سازمان تاکسیرانی در شورای شهر مطرح شد که ابتدا این مسئله در برخی از کاربری‌‌های تاکسی مانند تاکسی‌های دربستی، فرودگاهی و ترمینالی مدنظر قرار گرفت و در گام نخست برای این کاربری‌ها استفاده از کارتخوان مطرح شد. وی افزود: به‌دلیل مسائل مختلف در تاکسی‌های خطی استفاده از کارتخوان امکانپذیر نیست و بر همین اساس موضوع پرداخت موبایلی با 3شرکت استارتاپی مطرح شد و خوشبختانه به نتایج مؤثری دست یافتیم. قنادان اعلام کرد: استفاده از کارتخوان در تاکسی‌های خطی مقرون‌به‌صرفه نیست و به‌نوعی عملیاتی هم نخواهد بود، چراکه مسافران برای پیاده و سوار شدن فرصت چندانی ندارند و این موضوع سبب اختلال در این مسئله و حتی سبب ترافیک در خیابان‌ها می‌شود؛ بنابراین پرداخت موبایلی مدنظر قرار گرفت. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: هم‌اکنون 20هزار تاکسی خطی در پایتخت مجهز به
QRکد هستند که با استفاده از موبایل مسافران می‌توانند کرایه‌های خود را پرداخت کنند و نیازی به پرداخت نقدی و دغدغه پول خرد نیست. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون همچنین با سازمان فاوای شهرداری برنامه‌ای را آغاز کرده‌ایم که بتوانیم پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها را توسعه دهیم ولی باید توجه داشت که این مسئله برای نهایی‌شدن در همه تاکسی‌ها کمی زمان می‌برد و با وجود گذشت یک‌سال از آغاز این کار اکنون نتایج خوبی حاصل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید