• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92677
+
-

کاهش دما بعد از بارندگی‌ها در کرمان

کرمان
کاهش دما بعد از بارندگی‌ها در کرمان

استان کرمان مانند 2 استان سیستان ‌و بلوچستان و هرمزگان از اواخر روز پنج‌شنبه شاهد برف و باران سنگین بود؛ بارندگی‌هایی که تا ظهر روز گذشته (یک‌شنبه) ادامه داشت و موجب بسته شدن راه ارتباطی ۲۹۹روستای کرمان شد.
به گزارش گروه ایرانشهر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بسته بودن راه ارتباطی ۳۶۳ روستا درشهرستان‌های بافت، رابر، قلعه‌گنج، رودبار، منوجان، ریگان، کرمان و جیرفت به دلیل بارش برف و باران می‌گوید: تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.
مجید سعیدی با بیان این‌که در روزهای گذشته ۹۵ روستای کرمان در محاصره سیلاب و ۵۶ روستا در محاصره برف قرار گرفتند، می‌افزاید: بارش برف و باران و جاری شدن سیلاب خسارت زیادی به کشاورزی، راه، برق و امور زیرساختی کرمان وارد کرده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان نیز با بیان این‌که به بیش از ۳۲۰ نفر حادثه‌دیده در اثر برف و کولاک و سیل امدادرسانی شده است، می‌گوید: امدادگران به بیش از ۱۷۰ نفر که در روستای بیدوئیه و محورهای کرمان – سیرچ و جیرفت – ساردوئیه دچار حادثه شدند، امدادرسانی کردند.
رضا فلاح همچنین با بیان این‌که در منوجان، کهنوج، ساردوئیه و رودبار جنوب ۱۵۰ نفر دچار سیل و آب‌گرفتگی شدند، می‌افزاید: نیروهای امدادی جمعیت با توزیع نایلون، پتو، چادر امدادی و موکت به یاری حادثه‌دیدگان شتافتند.
۱۵۰ نیروی راهدار با ۱۴۰ دستگاه راهداری سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در محورهای ارتباطی فعالند تا راه‌های بسته را بازگشایی کنند. با وجود این‌که بارندگی‌های از روز یک‌شنبه در استان به تدریج کاهش یافته، اما کرمان با کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما روبه‌روست و به همین دلیل به کشاورزان و باغداران این مناطق توصیه شده است تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت سرما بیندیشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید