• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 18 آذر 1398
کد مطلب : 89873
+
-

استقلال در شهر قدس سپاهان در شهر مقدس

استقلال در شهر قدس سپاهان در شهر مقدس

هفته چهاردهم از رقابت‌های لیگ‌برتر امروز با برگزاری 5 بازی آغاز می‌شود تا فردا با انجام 3 بازی باقیمانده به پایان برسد. در مهم‌ترین بازی‌های امروز تیم‌های دوم و سوم جدول در مشهد به مصاف هم می‌روند، تبریزی‌ها شاهد داربی تراکتور و ماشین‌سازی هستند و استقلال هم با یک ماشین دیگر بازی دارد که مدت‌هاست تولید نمی‌شود؛ پیکان.
  شهرخودرو - سپاهان (14:30):مثلث صدر جدول دست از سر هم برنمی‌دارند. بعد از تساوی سپاهان-استقلال و جدال استقلال-شهرخودرو حالا نوبت به رویارویی شهرخودرو و سپاهان رسیده است. دوئل مستقیم تیم‌های دوم و سوم جدول بیش از همه به سود صدرنشین است که احتمالا امروز فاصله‌اش را با رقبا بیشتر خواهد کرد. شهرخودرو 2 بازی اخیرش را باخته و دیگر حوصله امتیاز از دست دادن ندارد. در آن سمت میدان، سپاهان که در 10بازی فقط یک‌گل خورده بود در 2 بازی اخیرش 4گل خورده و دست‌یافتنی‌تر از قبل به‌نظر می‌رسد. 2 تیم بهترین خط دفاعی لیگ را به‌طور مشترک در اختیار دارند.
   ماشین‌سازی - تراکتور (15:15):تراکتور در تلاش برای فرار از بحرانی که در آن گرفتار شده، از ساعت15:15 امروز باید در داربی تبریز به مصاف ماشین‌سازی برود. بعد از جدایی دنیزلی، قرمزها امروز با هدایت احد شیخ‌لاری به مصاف تیمی می‌روند که پارسال 6امتیاز کامل را به تراکتور داد و البته حرف‌وحدیث‌های زیادی هم درباره حضور این دو تیم با یک مالک مشترک همیشه وجود داشته است. ماشین‌سازی در هفته‌های اخیر خیلی بهتر از تراکتور نتیجه گرفته و در جدول هم تا همسایگی همشهری‌اش بالا آمده است. اگر قرار باشد ماشین‌سازی بالاخره یک روز از تراکتور امتیاز بگیرد، آن روز همین امروز است.
  فولاد - پارس‌جنوبی (16:35): تمام شواهد به برتری میزبان در این بازی رأی می‌دهد اما خط حمله فولاد آن‌قدرها خطرناک و بُرنده نشان نداده که با قاطعیت برتری این تیم را پیش‌بینی کنیم. جواد نکونام خط دفاعی چغری برای فولاد ساخته اما تیم او در گلزنی توان رقابت با مدعیان صدر جدولی را نداشته و حتی آقای گل فصل گذشته نیز در این فصل فقط یک گل برای این تیم زده است. فولاد امروز روح‌الله سیف‌اللهی را هم به‌دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد. اما پارس‌جنوبی و فراز کمالوند بدون محروم به اهواز می‌روند و همه نیروهای خود را در اختیار دارند. 
  ذوب‌آهن - نساجی (17:30): زمان رفتن منصوریان از فولادشهر کم‌کم فرامی‌رسد. او که به مدیران ذوب‌آهن قول داده بود از 5بازی آخر نیم‌فصل 12 امتیاز بگیرد تا امروز از 3بازی، 4 امتیاز گرفته و حداکثر می‌تواند با بردن نساجی و گل‌گهر به 10 امتیاز برسد. نساجی 4روز بعد از آنکه سپاهان را با تساوی متوقف کرد رودرروی تیم دوم اصفهان قرار می‌گیرد. بعد از چند هفته افول و 550دقیقه گل نزدن، نساجی کمی خودش را پیدا کرده و در 2 بازی اخیر 3 گل به استقلال و سپاهان زده است. این تیم می‌تواند از فولادشهر امتیاز بگیرد، اما ممکن است نگیرد!
  پیکان - استقلال (17:30):پنجه‌های شیخ و تاکتیک‌های استراماچونی کاملا لیگ‌برتر را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند. تیم استراماچونی اگر امروز پیکان را هم ببرد به هشتمین پیروزی‌اش در 9بازی اخیر خواهد رسید. کسب 25 امتیاز از 9 بازی از اندازه‌های لیگ ایران بالاتر و رکوردی در حدواندازه‌های لیورپول در لیگ‌جزیره است. آبی‌ها امروز دیاباته را به‌دلیل 4 اخطاره‌شدن در اختیار ندارند اما استراماچونی حتما برای پر کردن جای خالی او تاکتیک‌ مناسبی خواهد داشت. پیکان در دفاع تیم سرسختی نیست اما در خط حمله با مغانلو، واسعی و امام‌علی تقریبا به تمام تیم‌های لیگ گل زده است. بعید به‌نظر می‌رسد آبی‌ها مشکلی برای باز کردن دروازه این تیم داشته باشند اما خط دفاعی استقلال باید فکری برای تقابل با مثلث مرگبار پیکان داشته باشد.

شاید  بدون استراماچونی
آندره استراماچونی روز گذشته نه‌تنها خودش در تمرین استقلال حاضر نشد بلکه اجازه نداد دستیاران خارجی‌اش هم به مجموعه انقلاب بروند. با این اتفاق مشخص نیست استراماچونی امروز حاضر می‌شود روی نیمکت استقلال بنشیند یا خیر. در صورت غیبت استرا به احتمال فراوان استقلالی‌ها باید با سرمربیگری غلامپور به مصاف پیکان بروند.

این خبر را به اشتراک بگذارید