• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 3 آذر 1398
کد مطلب : 88541
+
-

تحقیق از شاهزاده انگلیسی در پرونده تبهکار آمریکایی

تحقیق از شاهزاده انگلیسی در پرونده تبهکار آمریکایی


جنجال پرونده جفری اپستین، میلیونر آمریکایی متهم به سوءاستفاده جنسی از کودکان که در زندان خودکشی کرد، همچنان ادامه دارد و در این میان پای شاهزاده اندرو، سومین پسر ملکه انگلیس بیشتر از گذشته در این پرونده سیاه باز شده است. تا جایی که گفته می‌شود شاهزاده انگلیسی خود را آماده می‌کند تا برای ادای سوگند و بازجویی در جلسه دادگاه در آمریکا حاضر شود.
به گزارش همشهری، به نقل از ایندیپندنت، گزارش‌ها از این حکایت دارد که شاهزاده اندرو، دومین پسر ملکه انگلستان، خود را آماده می‌کند که رسما و با ادای سوگند، در تحقیقاتی که در آمریکا در مورد جفری اپستین در جریان است، حضور یافته و در آنجا شهادت دهد.
در همین حال نشریه دیلی تلگراف نیز گزارش کرده که کاخ باکینگهام خود را برای دریافت احضاریه از سوی مقامات آمریکایی برای حضور شاهزاده اندرو در دادگاه آماده می‌کند. قرار است شاهزاده انگلیسی در این دادگاه در مورد دوستی و رابطه‌اش با یک میلیونر آمریکایی شهادت بدهد که چند‌ماه پیش به جرم جرایم جنسی، سوءاستفاده از کودکان و برده‌داری جنسی دستگیر شده بود اما پیش از رسیدگی به پرونده‌اش در زندان خودکشی کرد.
براساس این گزارش، پرونده رسوایی جنسی جفری اپستین، میلیونر آمریکایی که ثروت او بیش از 600میلیون دلار تخمین زده شده است، از تیرماه امسال به جریان افتاد. این مرد پیش از این نیز به همین اتهام بازداشت شده ‌اما هربار توانسته بود از زیر بار مجازات فرار کند و از زندان آزاد شود. اما این‌بار و با شکایت قربانیان زیادی که همگی مدعی بودند متهم با پرداخت پول، آنها را مجبور به برقراری روابط جنسی کرده یا اینکه در اختیار افراد دیگر قرار می‌داد، قاچاق می‌کرد و به بردگی جنسی می‌گرفت، بازداشت و با وثیقه سنگین راهی زندان شد. او در زندان در انتظار محاکمه بود که مرداد امسال مقام‌های دولت فدرال آمریکا اعلام کردند که در سلولش خود را حلق‌آویز کرده و مأموران جسد وی را پیدا کرده‌اند. خودکشی این مرد کاملا مرموز بود و افشای رابطه دوستی وی با شاهزاده انگلیس، ظن و گمان‌ها درباره خودکشی میلیونر تبهکار را بیشتر کرد. تا جایی که برخی از رسانه‌ها از احتمال به قتل رسیدن او در زندان برای مخفی ماندن اسرار شاهزاده انگلیس خبر دادند. با این حال کاخ باکینگهام هرگونه اتهام علیه شاهزاده اندرو را رد می‌کرد تا اینکه برخی از قربانیان جفری اپستین با حضور در دادگاه مدعی شدند که شاهزاده انگلیس نیز در جریان کارهای غیرقانونی اپستین نقش داشته است. یکی از این قربانیان زنی به نام ویرجینیا‌ست که گفته وقتی کودک بوده، اپستین در 3نوبت جداگانه او را مجبور به رابطه جنسی با شاهزاده اندرو کرده است. علاوه بر ویرجینیا، دختران دیگری نیز با حضور در دادگاه اظهارات مشابهی را بیان کردند تا جایی که جنجال این ادعاها دامن کاخ باکینگهام را گرفت و در نهایت شاهزاده اندرو چند روز پیش اعلام کرد که تا مدتی نامعلوم از ایفای وظایف سلطنتی کناره‌گیری می‌کند؛ اقدامی که در تاریخ معاصر خاندان سلطنتی بریتانیا سابقه نداشته است.
او همچنین در یک مصاحبه تلویزیونی با بی‌بی‌سی در مقابل دوربین حاضر شد و گفت که اگر لازم باشد، آماده است به تحقیقات کارآگاهان اداره پلیس آمریکا درباره این پرونده سیاه کمک کند. در همین حال خانم بلوم، وکیل مدافع قربانیان با انتشار چند توییت ضمن درخواست اقدام بیشتر از طرف شاهزاده اندرو نوشت: شاهزاده و کارمندانش باید با تمام تحقیقات همکاری کنند، در تحقیقات مدنی و در دادگاه شهادت و اسناد و مدارک لازم را ارائه بدهند. این تازه اول قضیه است.

مهمانی اشرافی 
روز گذشته دیلی‌میل نیز تصاویری منتشر کرد که از حضور شاهزاده اندرو در یک مهمانی اشرافی که از سوی جفری اپستین برپا شده بود حکایت داشت. این مهمانی درست پس از آن برپا شده بود که میلیونر آمریکایی به تازگی از زندان آزاد شده بود. در این مهمانی علاوه بر شاهزاده اندرو، افراد مشهور زیادی ازجمله وودی آلن، کارگردان هالیوود و همسرش، پردرآمدترین مجری تلویزیون زن در آمریکا، کمدین معروف چلسی هندلر و مجری معروف اخبار تلویزیون نیز حضور داشتند، اما شاهزاده اندرو با پاسخ به انتشار این تصاویر گفته که آن شب مهمان جفری اپستین بوده و در آنجا چیز مشکوکی ندیده که باعث شود پی به کارهای سیاه این میلیونر آمریکایی ببرد.

دوری از شاهزاده 
رسوایی اخیر شاهزاده اندرو همچنین باعث شده تا مؤسساتی ازجمله غول تله‌کام، شرکت «بی‌تی» و بانک بارکلیز که نهادهای بازرگانی عمده هستند، از او فاصله بگیرند. گفته می‌شود بحث در مورد حضور شاهزاده در دادگاه در میان خاندان سلطنتی جریان داشته و شاهزاده اندرو در این ارتباط با ملکه و برادرش، شاهزاده چارلز ولیعهد انگلستان صحبت کرده است. روز چهارشنبه نیز او پیش از اعلام کناره‌گیری از وظایف سلطنتی، شخصا به دیدار مادرش در کاخ باکینگهام رفت و با وی گفت‌وگو کرد.
شاهزاده اندرو به‌خاطر آنکه در مورد قربانیان اپستین همدردی نشان نداده و در ارتباط با دوستی‌اش با اپستین اظهار ندامت نکرده، سخت مورد انتقاد قرار گرفته است و با این حال در مصاحبه تلویزیونی با بی‌بی‌سی این ادعا را تکذیب کرد که در 3مورد به ویرجینیا جوفره، یکی از قربانیان اپستین در زمانی که زیر سن قانونی بوده تجاوز کرده است چرا که او آن روز را با دخترش شاهزاده بئاتریس در پیتزا اکسپرس در شهر ووُکینگ در جنوب بریتانیا بوده است.



وودی‌آلن و همسرش از مهمانان ویژه میلیونر تبهکار بودند

این خبر را به اشتراک بگذارید