• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88332
+
-

یک تیر و چند نشان

شایعه شده برای محمد انصاری یک پیشنهاد خوب از لیگ چین آمده است. انصاری قبل از پارگی رباط صلیبی‌اش هم از همین کشور پیشنهاد داشت، اما نه باشگاه با جدایی او موافقت کرد و نه خودش مایل بود برود. حالا ظاهرا پیشنهادی مشابه مطرح شده است. برخی می‌گویند انصاری این‌بار برای جدایی نیازی به مجوز باشگاه ندارد. اما حتی اگر اینطور نباشد هم به چند دلیل بهتر است مدیران پرسپولیس با ترانسفر او موافقت کنند.
  پرسپولیس به‌شدت پول‌لازم است و مخصوصا در حوزه ارزی و دلاری با کمبودهای شدید دست و پنجه نرم می‌کند. در این شرایط فروش انصاری مختصر سامانی به وضعیت باشگاه خواهد داد. پرسپولیسی‌ها می‌توانند با پولی که از این طریق به‌دست می‌آورند بخشی از طلب برانکو یا کالدرون را بدهند و این کمک بزرگی است.
  محمد انصاری یک‌بار وفاداری‌اش را ثابت کرده و پشت پنجره‌های بسته، با وجود دریافت پیشنهادهای خوب، در پرسپولیس مانده است. حالا که دست و بال باشگاه باز شده و آن بحران به سر آمده، خوب است سرخ‌ها محبت حاجی را تلافی کنند و به او اجازه جدایی بدهند. این کار، موجب دلگرمی بقیه بازیکنان است و آنها می‌فهمند فداکاری‌شان برای باشگاه نادیده گرفته نمی‌شود.
  فهرست بزرگسالان پرسپولیس پر است، با فروش انصاری یک جای خالی در این لیست پیدا می‌شود تا سرخ‌ها بتوانند بازیکن جدید بگیرند. کالدرون از باشگاه یک مهاجم و یک هافبک بازیساز خواسته؛ جونیور رفتنی است، اما برای جایگزینی نفر دوم، لیست باید جا باز کند.
  با توجه به حضور نادری در سمت چپ خط دفاعی، انصاری در این فصل بیشتر به‌عنوان مدافع میانی به میدان رفته است. پرسپولیس در این منطقه با ترافیک ستاره‌های مدعی و باکیفیت مواجه است. جلال حسینی و خلیل‌زاده پارسال یک زوج طلایی در قلب خط دفاعی ساختند و امسال هم کنعانی‌زادگان به این جمع افزوده شده است. در شرایط خاص حتی از محسن ربیع‌خواه و حسین ماهینی هم می‌توان در پست دفاع میانی استفاده کرد. هر دوی این بازیکنان در مواقع بحرانی قدرت جانشینی با حسین ماهینی در سمت چپ خط دفاعی را هم دارند؛ بنابراین حفظ انصاری برای باشگاه یک اولویت حیاتی نیست و پول ناشی از فروش او بیشتر می‌تواند به ‌کار تیم بیاید.
  حداقل تجربه علی علیپور نشان داد اگر بازیکنی واقعا دوست دارد برود و دلش با تیم نیست، اصرار بر ادامه حضور او اشتباه است. پرسپولیسی‌ها اول فصل به زور علیپور را نگه داشتند و او تمرکز و انگیزه‌اش را از دست داد؛ طوری که حداقل در ثلث اول لیگ نمی‌توان به این بازیکن نمره قبولی داد. بنابراین اگر انصاری پیشنهاد دارد و مایل است برود، شاید بهتر باشد مدیران باشگاه، چوب لای چرخ او نگذارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید