• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 29 مهر 1398
کد مطلب : 85959
+
-

دستگیری کلاهبردار 400میلیاردی در مرز


متهم پرونده «آفتاب ری» که با فروش 30واحد مسکونی به 350نفر دست به کلاهبرداری 400میلیارد تومانی زده و متواری شده بود پیش از خروج از مرز آستارا دستگیر شد.
به گزارش همشهری، این مرد 50ساله با راه‌اندازی شرکت ساختمانی مدعی شده بود که قصد ساخت یک مجتمع مسکونی 60واحدی در شهر ری را دارد و با این ادعا توانسته بود مشتریان زیادی جذب کند. او پس از توافق با صاحب یک ملک، عملیات ساخت مشارکتی یک مجتمع مسکونی در آنجا را کلید زد و قرار بود پس از پایان کار، 30واحد مسکونی به صاحب ملک و 30واحد مسکونی نیز به سازنده (مرد کلاهبردار) تعلق بگیرد، اما متهم پس از شروع کار، به بهانه پیش‌فروش 30واحد مسکونی که سهم خودش بود، شروع به جذب مشتری کرد. مشتریان زیادی به او مراجعه کرده و در آرزوی خانه‌دار شدن، سرمایه‌شان را در اختیار وی قرار دادند غافل از اینکه مرد کلاهبردار هر واحد مسکونی را به چند نفر فروخته بود. با گذشت زمان و فاش شدن راز این مرد، وی متواری شد و شاکیان با حضور در دادسرا و اداره آگاهی از او شکایت کردند. در ادامه تیمی از مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شد و کارآگاهان در بررسی‌ها دریافتند که مدیرعامل کلاهبردار شرکت ساختمانی به شهرستان رشت گریخته و احتمالا قصد خروج از کشور را دارد. به این ترتیب ردزنی‌ها برای دستگیری این مرد ادامه یافت تا اینکه مرد کلاهبردار که راهی آستارا شده بود تا با خروج از مرز از کشور فرار کند، در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.
به‌گفته رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، متهم در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر کلاهبرداری شد، اما در برابر مستندات و شواهد موجود در پرونده به جرم تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری به مبلغ حدود 400میلیارد تومان از اهالی شهر ری اعتراف کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :