• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 مهر 1401
کد مطلب : 174698
+
-

کلاهبرداری 400میلیاردی با وعده فروش خودروی صفر

یکی از اعضای اصلی باند کلاهبرداری 400میلیارد تومان که با وعده فروش ماشین‌های صفر کیلومتر دست به کلاهبرداری از ده‌ها نفر زده‌اند. دستگیر شد.
به گزارش همشهری، رئیس پلیس پیشگیری تهران در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت اخبار و شکایات متعدد و مشابه درخصوص کلاهبرداری شرکتی با عنوان فروش خودرو‌های صفر کیلومتر در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور تیمی از مأموران کلانتری تهرانسر قرار گرفت.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای ادامه داد: بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که افرادی با راه‌اندازی این شرکت صوری و تبلیغات گسترده، مدعی شده بودند که می‌توانند ماشین‌های صفرکیلومتر را زیر قیمت بازار و در زمانی کوتاه به‌دست مشتریان خود برسانند و همین باعث شده بود که عده‌ زیادی فریب این وعده‌ را خورده و با مراجعه به شرکت اقدام به ثبت‌نام برای خرید ماشین کنند. آنها اما پس از پرداخت مبلغ اعلام شده از سوی شرکت، وقتی دیدند موعد تحویل خودرو رسیده و از آن خبری نیست، راهی دفتر شرکت شدند اما دریافتند که فروشندگان خودرو این محل را تخلیه کرده و متواری شده‌اند. رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند و با دریافت دستور قضایی راهی آنجا شدند و یکی از متهمان اصلی پرونده را در محل دستگیر و تعدادی از مدارک مربوط به این کلاهبرداری نیز در محل کشف شد. وی ادامه داد: متهم ۳۸ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و کلاهبرداری با عنوان فروش خودرو‌های صفر کیلومتر با همدستی چند نفر دیگر به‌نحوی که از برندگان خودرو‌های صفر کیلومتر حواله آنها را خریداری و سپس به چند نفر می‌فروختند معترف و تا‌کنون ۶۰ نفر از مال باختگان شناسایی و به کلانتری مراجعه کرده‌اند. سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کلاهبرداری صورت گرفته را ۴ هزار میلیارد ریال اعلام کردند عنوان کرد: متهم به مرجع قضایی معرفی و تحقیقات بیشتر برای دستگیری سایر متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد. این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز درخواست دارم برای خرید خودرو حتما از منابع معتبر اقدام نمایند تا در دام این سودجویان قرار نگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید