• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85187
+
-

آمل؛ میزبان سوگواره تعزیه مازندران

گوناگون
آمل؛ میزبان سوگواره تعزیه مازندران

 رئیس بسیج هنرمندان آمل از برگزاری سوگواره تعزیه مازندران در آستانه اربعین حسینی به میزبانی این شهرستان خبر داد.«سیدعلی دریاباری» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: این مراسم با حضور گروه‌های برتر استانی از امروز (۲۳ مهر) تا ۲ آبان در تکیه سادات نیاکی آمل برگزار می‌شود. ۱۰ گروه برتر تعزیه از شهرستان‌های مازندران برای اجرا در این سوگواره انتخاب شدند و برنامه‌های آنها طی این مدت اجرا خواهد شد.

رئیس بسیج هنرمندان آمل با اشاره به این‌که روز نخست سوگواره تعزیه مازندران با مجلس حضرت رقیه(س) به سرپرستی «سید احمد حسینی» از نور آغاز می‌شود، ادامه داد: مجلس حضرت مسلم بن عقیل(ع) به سرپرستی «حسین درخشانی» از نور روز ۲۴ مهر، مجلس حضرت زهرا(س) به سرپرستی «نبی جمشیدی» از نوشهر روز ۲۵ مهر و مجلس حر بن یزید ریاحی به سرپرستی «رحمان هدایتی» از آمل روز ۲۶ مهر اجرا خواهد شد.

دریاباری اضافه کرد: برگزاری مجلس حضرت زینب(س) به سرپرستی «اسدالله شهابی» از سوادکوه روز ۲۷ مهر، مجلس حضرت علی‌اکبر(ع) به سرپرستی «حجت قبادی» از لاریجان روز 28 مهر، مجلس حضرت شاهچراغ به سرپرستی «سید مرتضی موسوی» از آمل روز 29 مهر، مجلس بی‌بی شهربانو به سرپرستی «نادر یوسفی» از بابل روز 30 مهر و مجلس حضرت ابوالفضل(ع) به سرپرستی « رئیسی» از نور اول آبان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: روز پایانی این سوگواره مجلس امام حسین(ع) به سرپرستی حاج «حسن مصفا» (حاج سقا) و «رضا رضوانی» دوم آبان اجرا خواهد شد.رئیس بسیج هنرمندان آمل، برگزاری نشست آسیب‌شناسی تعزیه با حضور برخی از پیشکسوتان این هنر نمایشی، یادمان شبیه‌خوان‌های فقید استان و تجلیل از گروه‌های شرکت‌کننده را از برنامه‌های سوگواره استانی تعزیه در آمل اعلام کرد. این مسئول هدف از برگزاری سوگواره تعزیه مازندران را آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگانی اهل بیت علیهم‌السلام و بیان اهداف حماسه عاشورا در قالب نمایش و شبیه‌خوانی عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید