• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83978
+
-

ارائه خدمت به ۲۱ هزار معلول

سرپرست بهزیستی استان قم از ارائه خدمت به ۲۱ هزار معلول و ناتوان از سوی اداره کل بهزیستی خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیران در بخش‌های مختلف بتوانیم خدمات درخوری به مددجویان ارائه کنیم.

به گزارش ایسنا «هادی کریمی ‌اصل» در دیدار با آیت‌الله «سیدمحمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(س) بیان کرد: بهزیستی نیازمندان، ایتام، معلولان و افرادی که توان زندگی مستقل ندارند، زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: به دنبال مناسب‌سازی بیش از پیش فضای شهری برای آسایش معلولان هستیم که در این عرصه استان قم رتبه برتر در کشور را دارد.
سرپرست بهزیستی استان قم ادامه داد: ۷۵۰۰ معلول داریم که در خانه نگهداری می‌شوند. سرانه‌ای از سوی دولت برای نگهداری این افراد پرداخت می‌شود که با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری بسیار ناچیز است. ۱۷۰۰ نفر نیز شرایط دریافت مستمری را دارند ولی امکان پرداخت وجود ندارد.

وی با بیان این‌که ۲ هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در مراکز توانبخشی استان خدمات دریافت می‌کنند، بیان کرد: به این افراد نیز سرانه ۷۰۰ هزار تومانی به صورت ماهانه پرداخت می‌شود که در این زمینه نیز مشکلات بسیاری وجود دارد، چون هزینه‌ها بالاست، خانواده‌ها توان کمک ندارند و بهزیستی نیز به دلیل دولتی بودن، صندوق‌های مشارکتی برای دریافت کمک‌های مردمی همچون برخی نهادها در اختیار ندارد.

کریمی ‌اصل افزود: سال گذشته حدود ۳۷۰۰ تماس با بهزیستی برقرار شد. کارشناسان به ۱۳۰۰ تماس، خدمات اورژانس شامل جلوگیری از خودکشی، کودک‌آزاری، همسرآزاری ارائه دادند و به ۹۰۰ نفر از جامعه هدف وام توانمندسازی و اشتغال پرداخت شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید