• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82534
+
-

تبدیل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار به «سازمان دوستدار سالمندان»

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران همزمان با «روز جهانی سالمند»، ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی‌های این سازمان با هدف مناسب‌سازی‌ میادین و بازارهای میوه و تره‌بار برای حضور سالمندان در این مراکز گفت: «با ایجاد بسترهای مناسب به‌منظور حضور بیش از پیش این عزیزان در میادین میوه و تره‌بار، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار را به «سازمان دوستدار سالمندان» تبدیل می‌کنیم.» به گزارش همشهری، سیدسعید راد با اشاره به حضور چشمگیر سالمندان در میادین میوه و تره‌بار، عنوان کرد: «ایجاد مبلمان مناسب، نصب تابلوهای ویژه در غرفه‌ها جهت تکریم سالمندان و اجرای طرح همیار مشتری از جمله اقداماتی است که فضای میادین میوه و تره‌بار را برای سالمندان مناسب کرده است.» او با بیان اینکه مناسب‌سازی‌ اماکن عمومی برای سالمندان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و اصولا یکی از شاخص‌های ارزیابی «شهر دوستدار سالمند»، مناسب‌سازی‌ فضاهای عمومی برای سالمندان است، تأکید کرد: «بیش از یک میلیون نفر از جمعیت تهران را سالمندان تشکیل می‌دهند و خود را موظف می‌دانیم تا حداقل در زمینه حضور در میادین میوه و تره‌بار و استفاده از خدمات این مراکز، برای سالمندان فرصت‌های برابر با سایر شهروندان ایجاد کنیم.» راد با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی، شعار سال2019 خود را به مناسبت روز جهانی سالمند، «فرصت‌های برابر برای همه سنین» انتخاب کرده است، گفت: «اعتقاد داریم سالمندی نباید مانع دسترسی به فرصت‌های برابر برای سالمندان شود و خود را موظف به پاسخگویی به همه اقشار جامعه ازجمله سالمندان که به واقع «گنجینه‌»های جامعه هستند، می‌دانیم.» مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر لزوم توجه جدی به حفظ سلامت سالمندان، یادآور شد: «عرضه محصولات کشاورزی از جمله انواع میوه و سبزیجات تازه با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب که مصرف آنها برای عموم شهروندان به‌ویژه سالمندان توصیه می‌شود، از دیگر ویژگی‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است که این سازمان را به «سازمان دوستدار سالمندان» تبدیل می‌کند.» با توجه به فرایند افزایش رشد سالمندی در ایران، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به‌عنوان یک سازمان پیشرو در مناسب‌سازی‌ میادین میوه و تره‌بار برای دسترسی آسان‌تر سالمندان به مایحتاج روزانه خود و حضور در فضاهای عمومی اقدام کرده و به این منظور تاکنون بیش از یک سوم میادین و بازارهای میوه و تره‌بار برای سالمندان مناسب‌سازی‌ شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید