• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81513
+
-

راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات

راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات

مدیر سامانه سجام استان بوشهر گفت: این سامانه طرح کشوری است که در استان نیز برای استفاده از ظرفیت‌های مردم در شناخت تخلفات راه‌اندازی شده است. 

به گزارش مهر، «سعیده روزخوش» افزود: با توجه به نرخ فرایند جرایم و آسیب‌های اجتماعی رشد جمعیت کیفری کشور و متعاقب آن تحجیم پرونده‌های محاکم قضایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی در قالب و هدفمند، به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در شرایط کنونی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: در نظام‌های پیشرو، در مبارزه با جرم و فساد در دنیا همواره نقش پررنگ مردم و سیستم نظارت همگانی به طور کامل مشهود است. 

کارشناس پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی دادگستری استان بوشهر بیان کرد: بر مبنای مردم‌سالاری دینی، مردمی که برای تعیین سرنوشت سیاسی خود حق اظهار نظر دارند نمی‌توانند به سرنوشت اجتماعی و آسیب‌های وارده بر سلامت اجتماعی، اخلاقی، روانی و اقتصادی جامعه بی‌تفاوت باشند.

مدیر سامانه سجام در استان بوشهر عنوان کرد: هیچ یک از افراد جامعه وجود ناامنی، فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی را قبول ندارد، بلکه همگان خواستار جامعه‌ای سرشار از انرژی، نشاط، سلامت، شادابی و امنیت هستند. 

روزخوش در ادامه تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از جرایم و آسیب‌های پنهان از دید آمارها و مسئولان همواره در کانون توجه مردم قرار دارد، پیشگیری از آن حقوق فردی و اجتماعی تدابیر و راهکارهای مناسب در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب به صورت تعامل و جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از اراده آحاد جامعه را هدف‌گذاری کرده و اقدام به راه‌اندازی سامانه sajam.scpd.ir کرده است.

 وی گفت: کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه تخلفات در حوزه‌های مختلف اعم از محیط زیست، زمین‌خواری، حاشیه‌نشینی و قاچاق با استناد به اسناد معتبر در سامانه سجام به صورت محرمانه در اختیار مراجع شهرستانی، استانی و ملی قرار خواهد گرفت و قوه قضاییه موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید