• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81433
+
-

تامین اعتبار سد گیوی از فاینانس داخلی

بودجه
تامین اعتبار سد گیوی از فاینانس داخلی

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی از تزریق اعتبار در قالب فاینانس داخلی به سد گیوی خبر داد.  «بشیر خالقی» به تسنیم گفت: سد گیوی در سال 82 کلنگ‌زنی شده و حتی مطالعات آن از 5 سال قبل‌تر آغاز شده بود اما تاکنون به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده است. وی افزود: هرچند در سال 96 بدنه سد به بهره‌برداری رسید به منظور بهره‌برداری کامل از سد، این پروژه نیازمند تامین اعتبار عمرانی بود که از طریق فاینانس و بانک سپه و کشاورزی به میزان 220 میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده است. 

این مسئول تاکید کرد: فقط 2 پروژه عمرانی در استان از فاینانس داخلی استفاده می‌کنند که به غیر از سد گیوی، پروژه راه‌آهن اردبیل است که از طریق بانک ملی تامین مالی می‌شود. خالقی با ابراز امیدواری برای انتخاب پیمانکار در 2 ماه آینده اظهار کرد: این سد با ظرفیت 76 میلیون متر مکعب به منظور تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت احداث شده و با توجه به نقش جالب توجه در تامین منابع آبی بخش کشاورزی شهرستان کوثر اشتغال‌زایی مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. 

وی دلیل تاخیر احداث و تکمیل سد تا به امروز را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: با توجه به تامین مالی امید می‌رود سد گیوی در کمترین زمان تکمیل شود. این مسئول درباره برنامه‌های جدید پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از سد گیوی عنوان کرد: در بازدید از سد و جلسات مشورتی با دستگاه‌های متولی مقرر شد تا جاده فرعی با هدف گردشگری در کنار سد احداث شود. خالقی با اشاره به قابلیت دریاچه پشت سد برای راه‌اندازی ورزش‌های آبی گفت: مجاورت سد با آبگرم گیوی نیز ظرفیت کم‌نظیری به منظور تعریف پکیج گردشگری ایجاد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید