• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 5 اسفند 1398
کد مطلب : 95863
+
-

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد

قطعی‌شدن خط اعتباری فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن مترو

حمل‌و‌نقل
قطعی‌شدن خط اعتباری فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن مترو

علی امام از قطعی شدن خط اعتباری فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی پایتخت خبر داد و گفت: این امر پس از پیگیری‌های معاون اول رئیس‌جمهور و نیز جابه‌جایی منابع محقق شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام، مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر قطعی شدن خط اعتباری فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی پایتخت خاطرنشان کرد: مقرر بود دولت، تعداد 2هزار دستگاه واگن برای کلانشهرهای کشور درنظر بگیرد که از این تعداد ۶۳۰ دستگاه آن متعلق به تهران است.
او در ادامه با اشاره به اینکه از 3سال گذشته تاکنون وزارت کشور تلاش‌های خود را برای تحقق این موضوع انجام داده است، گفت: حتی در ماه‌های گذشته معاون اول رئیس‌جمهور شخصاً پیگیر این موضوع بود تا با وجود تحریم‌ها فاینانس ۶۳۰دستگاه واگن برای متروی پایتخت محقق شود.
علی امام با اشاره به اینکه مشخصات خاص و تعداد واگن‌ها، تهیه و مناقصه بین‌المللی آن برگزار شده‌است، عنوان کرد: تاکنون تفاهمنامه و قرارداد‌های مربوطه نیز مبادله شده‌است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه با اشاره به اینکه نهایی شدن خط اعتباری برای متروی پایتخت و جابه‌جایی منابع محقق شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این خط اعتباری باید در مرحله پرداخت قرار بگیرد تا امکان اجرایی شدن قرارداد وجود داشته باشد. علی امام در پایان عنوان کرد: 2سال پس از رفع تمام موضوعات مالی، اداری و اجرایی شدن این قرارداد، روند تحویل واگن‌ها آغاز و در مدت زمان 3سال با 55درصد سهم داخلی‌سازی‌، ۶۳۰دستگاه واگن تحویل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید