• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80208
+
-

زنگ مدرسه برای 285 هزار دانش‌آموز همدانی

مدیرکل آموزش و پرورش: دانش‌آموزان در 2548 مدرسه استان مشغول به تحصیل می‌شوند

تحصیل
زنگ مدرسه برای 285 هزار دانش‌آموز همدانی

فاطمه کاظمی| همدان ـ خبرنگار: 

 امروز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید 283 هزار دانش‌آموز در استان همدان به مدرسه خواهند رفت و 2500 مدرسه میزبان آنها در 9 ماه آینده خواهد بود.

 شعار بازگشایی مدارس در استان «مدرسه‌محوری و حرکت در مسیر عملیاتی‌ کردن چرخش‌های تحول‌آفرین» است.

 مسئولان آموزش و پرورش استان معتقدند همدان در زمینه تامین معلم برای مدارس مشکل خاصی ندارد و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم و دانش‌آموزی بدون مدرسه نخواهد بود. 


10 هزار نوآموز 

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره تعداد دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جدید به مدرسه می‌روند به همشهری می‌گوید: 285هزاردانش آموز در کل 4 دوره تحصیلی در استان همدان مشغول به تحصیل خواهند شد که 10 درصد از این دانش‌آموزان یعنی حدود 25 هزار نفر دانش‌آموز در مدارس غیردولتی به تحصیل می‌پردازند.برنامه داریم که تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم را به 15 درصد برسانیم.

محمد پورداوود بیان می‌کند:همچنین 30 هزار نفر دانش‌آموز جدید به گردونه دانش‌آموزان استان طی سال جدید تحصیلی اضافه می‌شوند.11هزار نفر دانش‌آموز از مناطق محروم در استان وجود دارند که تلاش شده با حمایت از آنان و تهیه لوازم مورد نیاز مانع از ترک تحصیل آنان شویم.

وی درباره تعداد مدارسی که در استان آماده حضور دانش‌آموز هستند، می‌افزاید:در کل استان 2548 مدرسه و 12هزار و 429 کلاس درس داریم.360دانش آموز عشایری از حوزه همدان و500 دانش‌آموز عشایری نیز از حوزه خوزستان ثبت نام کرده اند.


کمبود معلم نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار می‌کند: 16 هزار معلم در این مدارس به تدریس خواهند پرداخت. با این توضیح که آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید جزو 3 استان برتر در حوزه نیروی انسانی است و در این زمینه مشکل چندانی نداریم. هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم و هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه نخواهد بود. 

پورداوود توضیح می‌دهد: با توجه به تقارن بازگشایی مدارس با ماه محرم و هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای با شعار «مهر باشکوه، با شور حسینی» در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد. محتوای این برنامه‌ها متناسب با این مناسبت‌های مهم تنظیم شده است. 


ساخت 104 کلاس درس

مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز از تحویل 104 کلاس درس به مناسبت هفته دولت و آغاز سال تحصیلی جدید خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: اداره کل نوسازی مدارس استان همدان با تحویل 104 کلاس درس و اتاق در قالب 18 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان به استقبال ماه مهربانی‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید خواهد رفت. 

فرزاد تیموری می‌افزاید: این پروژه‌ها دارای 13 هزار و 267 متر‌مربع زیربنا بوده که اعتباری معادل 18 میلیارد و 700 میلیون تومان برای افتتاح آنها هزینه شده است. 

وی ادامه می‌دهد: از این 18 پروژه 7 پروژه در همدان، فامنین و قهاوند، 2 پروژه در ملایر، 2 پروژه در نهاوند، یک پروژه در اسدآباد، 2 پروژه در لالجین و بهار و 4 پروژه در کبودراهنگ و گل‌تپه به بهره‌برداری رسیده‌اند. 

همچنین 65 کلاس درس در قالب 15 مدرسه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شدند. 


ریز اقدامات

مدیرکل نوسازی مدارس استان درباره ریز پروژه‌هایی که برای سال تحصیلی جدید انجام شده است، می‌گوید: تخریب و بازسازی مدرسه پورمیدانی، مدرسه 4 کلاسه الحاقی خورشیدپور، احداث استخر دانش‌آموزی ناحیه یک و احداث استخر دانش‌آموزی ناحیه 2 پروژه‌های مربوط به شهر همدان هستند. 

سالن چندمنظوره و مدرسه چهارکلاسه روستای حسین‌آباد ناظم در سامن، مدرسه شش‌کلاسه آورزمان در ملایر، مدرسه پانزده‌کلاسه حمیدی در نهاوند، سالن ورزشی کوهانی در نهاوند، زمین چمن مصنوعی فوتسال اسدآباد، مدرسه سه‌کلاسه روستای احمدآباد تپه قهاوند، مدرسه دو‌کلاسه روستای زاغلیچه فامنین، مدرسه دوکلاسه روستای چپقلو فامنین و مدرسه شش‌کلاسه شهید بهشتی لالجین دیگر پروژه‌های ما محسوب می‌شوند.

  تیموری تصریح می‌کند: زمین چمن مصنوعی روستای صالح‌آباد در بهار، مدرسه دوکلاسه قرانقودره گل‌تپه، مدرسه یک‌کلاسه حسن تیمور گل‌تپه، مدرسه کودکان استثنایی گل‌تپه، مدرسه چهارکلاسه الحاقی پرورق کبودراهنگ و استانداردسازی سامانه گرمایشی 15 مدرسه در استان نیز دیگر پروژه‌های ما را تشکیل می‌دهند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید