• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221636
+
-

بسیج 17میلیون دانش‌آموز برای کاشت درخت

مشارکت دانش‌آموزان در اجرای طرح کاشت یک‌میلیارد درخت، سرانه فضای سبز شهرها را به استاندارد جهانی می‌رساند

منابع طبیعی
بسیج 17میلیون دانش‌آموز برای کاشت درخت

مجید جباری-روزنامه‌نگار

بعد از آغاز پویش ملی کاشت یک‌میلیارد درخت طی دوره 4ساله در سراسر کشور، حالا سازمان منابع طبیعی کشور از بسیج 17میلیون دانش‌آموز در اجرای پویش ملی درخت‌کاری خبر داده است. با اجرای طرح ملی کاشت یک‌میلیارد درخت، علاوه بر افزایش تقریبا 2برابری سرانه جنگل کشور، طی 4سال سرانه فضای سبز ایران به استاندارد جهانی 30مترمربع می‌رسد. ضمن اینکه اجرای پویش مردمی در سال اول، تعهد ۱۰ساله در قانون هوای پاک را نیز محقق می‌کند.

رأی‌اولی‌ها دعوتنامه کاشت درخت گرفتند
هاشم موسوی‌نژاد، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی: با توجه به اهمیت مشارکت در درخت‌کاری و حفاظت از محیط‌زیست از سنین پایین‌تر، تفاهمنامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت آموزش‌وپرورش منعقد شد که در نتیجه آن، دانش‌آموزان سراسر کشور و خانواده‌هایشان در پویش مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت مشارکت جدی داشتند. تنها به مناسبت هفته منابع طبیعی، دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور به‌عنوان سفیران سبز در پویش کاشت نهال مشارکت داشتند که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. همچنین در ادامه جلب مشارکت مردم در اجرای نهضت سبز ایران، رأی‌اولی‌ها در برخی استان‌ها هنگام رأی‌دادن در انتخابات مجلس و خبرگان یک دعوتنامه مبنی بر مشارکت در طرح کاشت یک‌میلیارد درخت دریافت کردند. اجرای این طرح از استان خراسان رضوی آغاز شد و در ادامه، رونمایی از چند کتاب و نشریه در همایشی در این استان انجام گرفت و قرار شد در سرفصل‌های آموزشی و متون درسی سال بعد گنجانده شود. ضمن اینکه کاشت نهال به طرح یک‌میلیارد درخت طی مدتی مشخص محدود نمی‌شود و این روند در سال‌های بعد نیز ادامه خواهد یافت.

مکث
پویش نجات

حداکثر تا ۱۰ سال آینده، شهرداری‌های شهرهای بالای ۵۰هزار نفر جمعیت موظفند با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع‌طبیعی شهرستان‌ها سرانه فضای سبز خود را حداقل به ۱۵مترمربع برسانند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید