• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78813
+
-

پایانی بر اتلاف وقت و سوخت با افتتاح دسترسی موقت بزرگراه آزادگان به بلوار دستواره

راه کوتاه شد

راه کوتاه شد

مهین قاسمخانی_ خبرنگار

کارگران با استفاده از واترجت مشغول شست‌وشوی جدول‌ها و گاردریل‌ها هستند تا همه چیز برای مراسم افتتاح آماده‌باشد. خانواده‌های شهیدان صادقی و رشیدی و جمعی از شورایاران و معتمدان محلی زودتر از مسئولان و مدیران شهری در محل حاضر شده‌اند. کمی بعد «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران همراه با «صفا صبوری دیلمی» معاون فنی و عمرانی شهردار تهران و «فرهاد افشار» شهردار منطقه20 از راه می‌رسند. «پیمان پورنصر خاکباز» شهردار منطقه16 هم به جمع اضافه می‌شود و قرار است یک معبر موقت برای دسترسی از بزرگراه آزادگان به بلوار شهید دستواره به بهره‌برداری برسد. این معبر یک کیلومتری، دسترسی موقت مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان به بلوار شهید دستواره را تسهیل می‌کند که پیش از تقاطع فداییان اسلام قرار دارد و اجرای آن حدود یک ماه زمان برده است. افتتاح این طرح،‌ تردد ساکنان محله جوانمردقصاب در منطقه20 و محله علی‌آباد جنوبی در منطقه16 را تسهیل می‌کند.

محله جوانمردقصاب در شمال شرق شهرری واقع شده است. محله‌ای نسبتاً وسیع با دسترسی‌های محدود که این محله را به محدوده‌ای تقریباً بن‌بست تبدیل کرده است؛ به‌ویژه اینکه بعد از ساخت بزرگراه شهید کریمی دسترسی‌های این محله محدودتر شد و ایجاد دسترسی به بزرگراه‌های شهید کریمی و آزادگان همواره یکی از مطالبات اهالی این محله بود. بعد از ساخت ایستگاه مترو و پایانه جوانمردقصاب، دسترسی به این محله برای ساکنان محله‌های همجوار هم اهمیت پیدا کرد. اغلب اهالی محله‌های همجوار برای دسترسی به محله جوانمردقصاب و بلوار دستواره مجبور بودند مسافت زیادی طی کنند، اما حالا با گشایش معبر موقت آزادگان به بلوار دستواره، بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد. 

حل یک مشکل قدیمی
«علی‌اکبر صادقی» پدر شهیدان محمدرضا و علیرضا صادقی که برای مراسم افتتاح دعوت شده است، می‌گوید: «بهره‌برداری از این پروژه یکی از مشکلات مهم ما علی‌آبادی‌ها را حل می‌کند. چند سال بود که برای دسترسی به بلوار دستواره مجبور بودیم تا میدان نماز شهرری برویم و دوباره همین مسیر را برگردیم و وارد بزرگراه آزادگان شویم. این رفت و آمدها درکنار اتلاف وقت، ترافیک زیادی را هم ایجاد می‌کرد. اکنون با بهره‌برداری از این پروژه مشکل چندین ساله ما حل شده است.»

حل کامل مشکل
حدود 8سال قبل وقتی پروژه تعریض پل‌های شهید دستواره و شهید رجایی آغاز شد، ساکنان محله‌های علی‌آبادجنوبی و جوانمردقصاب امیدوار بودند این پروژه در کمترین زمان اجرا شده و معبر ورودی به بزرگراه آزادگان هم خیلی زود ساخته شود، اما برخی موانع، اجرای این طرح را با چالش مواجه کرد. 
«اسکندر حمزه‌پور» یکی از ساکنان منطقه16 در مورد اهمیت ایجاد دسترسی موقت به بلوار دستواره می‌گوید: «از 8سال قبل که موضوع تعریض پل شهید دستواره مطرح شد، ما برای دسترسی به منطقه20 مشکل پیدا کردیم. خوشبختانه امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم. این دسترسی اگرچه موقت است، اما بسیاری از مشکلات ما را حل می‌کند و امیدوارم مسئولان شهری برای حل کامل مشکلات ما هرچه زودتر پروژه تعریض پل شهید دستواره و ساخت مسیر کندرو در حد فاصل پل دستواره تا پل شهید رجایی را به اتمام برسانند.»

معبری که ساخت آن بسیار مهم بود
«ایجاد دسترسی از بزرگراه آزادگان به بلوار شهید دستواره امری بسیار مهم بود و از توجه مسئولان به این موضوع خوشحالیم. مسئولان به قدری دغدغه‌مند بودند که حاضر شدند قبل از اتمام پروژه اصلی، یک معبر موقت برای ما بسازند و این کار بسیار ارزشمند است.»
 اینها را «ایاز قاسمی» یکی از معتمدان محله علی‌آباد می‌گوید و اضافه می‌کند: «براساس نقشه اولیه‌ای که به ما نشان داده شده بود، قرار بود ضمن تعریض پل‌های شهید دستواره و شهید رجایی، کندرویی هم حد فاصل این پل‌ها احداث شود که این طرح هنوز عملی نشده است و منتظر تکمیل این طرح هستیم.»

ترافیک ورودی‌ها کم می‌شود
«میررحیم مقیمی» یکی از ساکنان محله علی‌آباد می‌گوید: «با ساخت این معبر، گذشته از کوتاه شدن مسیر سفرها، از ترافیک سایر ورودی‌های محله علی‌آباد کاسته می‌شود. تا قبل از گشایش این معبر، گاهی 10کیلومتر باید رانندگی می‌کردیم تا به یک ورودی برسیم. ترافیک، آلودگی هوا و مصرف زیاد سوخت را هم باید به این مشکلات اضافه کنید. در این صورت می‌توان به اهمیت ساخت این معبر پی برد.»

تسهیل دسترسی به پایانه جوانمرد قصاب
«حاجی تاروردی» عضو شورایاری محله علی‌آباد جنوبی یکی از افرادی بود که با جدیت پیگیر ایجاد یک معبر از بزرگراه آزادگان به بلوار دستواره بود. او می‌گوید: «بعد از پیگیری‌های صورت گرفته، این موضوع مورد توجه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و امروز شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم. با افتتاح این پروژه، ساکنان محله علی‌آباد علاوه بر دسترسی به بلوار دستواره، به پایانه حمل‌ونقل جوانمرد‌قصاب هم دسترسی پیدا می‌کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید