• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78562
+
-

زنان، دوباره گزینشی وارد ورزشگاه می‌شوند؟

زنان، دوباره گزینشی وارد ورزشگاه می‌شوند؟

فشار فیفا کار خودش را کرده و بازی تیم ملی ایران مقابل کامبوج قرار است با حضور بانوان روی سکوهای آزادی برگزار شود. خیلی‌ها نگرانند این‌بار هم بانوان به‌صورت گزینشی سر از ورزشگاه در‌بیاورند اما فدراسیونی‌ها با رد تمام شایعات مدعی هستند بانوان با خرید بلیت از طریق سایت می‌توانند راهی ورزشگاه شوند. همین داستان باعث شده تا سایت ورزش‌3 سراغ رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون برود و با غلامحسین زمان‌آبادی درخصوص جزئیات ورود بانوان به آزادی گفت‌وگو کند. زمان‌آبادی در این مصاحبه تمام تلاشش را کرده تا شایعه حضور گزینشی بانوان در بازی ایران و کامبوج را رد کند اما با بررسی بخشی از صحبت‌های او می‌‌توان گفت تلاش‌هایش بی‌نتیجه مانده است!
   مانور حضور
صحبت‌های زمان‌آبادی به عجیب‌ترین شکل ممکن آغاز شده است. او به نوعی از برگزاری یک‌ مانور برای حضور تماشاگران در استادیوم صحبت کرده و گفته است: «در این زمینه ما در حال آماده‌کردن شرایط هستیم. یک بازدید میدانی داشتیم و حتی عده‌ای از خانم‌ها را با اتوبوس به ورزشگاه آزادی بردیم تا خودشان شرایط را از نزدیک ببینند تا مسائل را خودشان ارزیابی کنند. مثلا اینکه ورود و خروج چطور است تا اگر مشکلی وجود دارد، حل شود. متوجه شدیم از جهت فضاهای بهداشتی باید یک مقدار کار کنیم که این زیرساخت‌ها توسط خود مدیریت مجموعه ورزشی آزادی انجام شد.» او البته توضیح نداده‌ زنانی که با اتوبوس به ورزشگاه برده شده‌اند، دقیقه چه کسانی بوده‌اند و چگونه انتخاب شده‌اند.
   حرکت ایستگاهی
اینطور که به‌نظر می‌رسد، بانوان اجازه ندارند با ماشین‌های شخصی خودشان راهی آزادی شوند و این همان نکته‌ای است که شایعه انتخاب گزینشی بانوان را تقویت می‌کند. زمان‌آبادی در این خصوص گفته است: «ببینید، ما که نمی‌دانیم چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند. هر فردی می‌تواند خودش وارد شود و ثبت‌نام کند. خب، آنهایی که بلیت تهیه می‌کنند ما باید یک پیش‌بینی پارکینگ هم برای خانم‌ها داشته باشیم. برای اینکه خود خانم‌ها از جهت ورود، پارکینگ و سایر موارد با مشکلی روبه‌رو نشوند، فعلا پیش‌بینی 8ایستگاه در تهران برای بانوان کرده‌ایم. در این ایستگاه‌ها، اتوبوس‌هایی برای بانوان درنظر گرفته می‌شود. خانم‌ها می‌آیند به این ایستگاه‌ها. مثلا باشگاه پرسپولیس، ورزشگاه درفشی‌فر ایستگاهش است و در کرج هم به‌طور مثال یک ایستگاهی داریم. جایی که پارکینگ مناسبی برای خانم‌ها وجود داشته باشد و خانم‌ها بتوانند در آنجا ماشین‌هایشان را پارک کنند و با اتوبوس به پارکینگ شماره‌2 استادیوم آزادی بیایند؛ در واقع تونل شماره‌2. اتوبوس‌ها بانوان را سوار می‌کنند، به پارکینگ شماره‌2 می‌آورند و سپس آنها از گیت‌هایی که گذاشته شده‌اند، عبور می‌کنند و سپس در محل‌هایی که برای آنها درنظر گرفته شده است، مستقر می‌شوند.»
   اطلاعیه سفارشی؟!
هنوز بلیت‌فروشی آغاز نشده و مشخص نیست چه افرادی موفق به تهیه بلیت می‌شوند اما جالب اینکه زمان‌آبادی از احتمال دادن یک‌اطلاعیه توسط بانوان حاضر در بازی ایران و کامبوج صحبت کرده است. او در این خصوص هم گفته است: «2 تا سکو برای بانوان درنظر گرفتیم. پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 1600نفر از خانم‌ها برای دیدن بازی بیایند. بعضی از خانم‌‌ها پیام‌هایی آماده کرده‌اند با ‌مضامینی مثل اینکه ما آمده ایم تا استادیوم را تبدیل به یک خانواده بکنیم؛ یا آمده‌ایم در کنار برادرانمان از فوتبال لذت ببریم؛ یا آمده‌ایم آسیب‌هایی که میان برادران گهگاهی دیده می‌شود، اینها را سامان بدهیم. در هر صورت پیام‌های اینچنینی هم خانم‌ها گفته‌اند که آماده کرده‌ایم. شاید هم به‌صورت یک اطلاعیه از طرف آنها خوانده شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید