• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77736
+
-

صلح و سازش در 69 درصد  پرونده‌های هرمز

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تجهیز و اتصال شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه سمپ خبر داد. به گزارش فارس «علی صالحی» ضمن اعلام این‌که 69 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف هرمز به صلح و سازش منجر شده است از تجهیز و اتصال این شورا به سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی «سمپ» خبر داد. 

وی افزود: با توجه به خواست قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به درخواست‌های مردم جزیره هرمز، در نتیجه سفر اخیر مسئولان قضایی هرمزگان و ایجاد تسهیلات بیشتر رفاهی و قضایی در این جزیره، زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم، در کمترین زمان ممکن سامانه داخلی شورای حل اختلاف جزیره هرمز راه‌اندازی شد. 

رئیس کل دادگستری ادامه داد: با این امکان، شورا قادر به ارسال مطالب مورد نظر خود از طریق سامانه و سیستم الکترونیک می‌شود و فایل‌های آموزش مربوط به سامانه سمپ، فرم‌های مورد استفاده در شعب، مطالب مختلف فرهنگی، تذکرات حفاظتی و اداری، قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های جدید، تجربیات قضایی و غیره از طریق این سامانه به شورای حل اختلاف جزیره هرمز اطلاع‌رسانی شود. 

وی با اشاره به این‌که با راه‌اندازی این سامانه، روند رسیدگی در شورای حل اختلاف جزیره هرمز سرعت یافته و امکان گزارش‌گیری لحظه‌ای درباره عملکرد این شورا و تسهیل امور مراجعان فراهم می‌شود، گفت: سیاست دستگاه قضایی استان هرمزگان بر کیفی‌سازی شوراهاست و با این امکان و استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی در شعب مختلف، تحقق این مسأله امکان‌پذیر خواهد بود.  رئیس کل دادگستری استان همچنین اعلام کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در دستگاه قضایی هرمزگان، در 6 ماهه نخست امسال بیش از 69 درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف جزیره هرمز به صلح و سازش منجر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید