• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76577
+
-

نجات شگفت‌انگیز کوهنورد 90ساله در ارتفاعات پاوه

نجات شگفت‌انگیز کوهنورد 90ساله در ارتفاعات پاوه


مرد سالخورده که عادت داشت هر روز به کوهنوردی برود به‌دلیل سقوط از کوه دچار حادثه شد؛ اما حضور بموقع امدادگران هلال احمر باعث نجات جان وی شد.
به گزارش همشهری، ظهر یکشنبه امداگران هلال احمر پاوه در جریان مجروح شدن مردی در ارتفاعات منطقه سردره قرار گرفتند. به‌دنبال این خبر گروهی از امدادگران کوهستان برای نجات این مرد عازم محل حادثه شدند. آنها وقتی به محل رسیدند با مردی 90ساله روبه‌رو شدند که به‌دلیل سقوط از ارتفاع مصدوم شده بود.
امید زیبایی، مسئول شعبه هلال احمر پاوه، در این‌باره گفت: مصدوم مرد ۹۰ ساله‌ای بود که به گفته خودش هر روز به ارتفاعات اطراف محل زندگی‌اش می‌رفت اما در روز حادثه به‌دلیل سقوط از ارتفاع از ناحیه سر دچار مصدومیت شده و به کمک احتیاج داشت. او در همان شرایط با تلفن همراهش با فرزندانش تماس گرفته و از آنان کمک خواسته بود اما چون فرزندان این مرد از او دور بودند از اورژانس کمک خواستند و اورژانس نیز به‌دلیل نیاز به تجهیزات امداد کوهستان این ماموریت را به هلال احمر محول کرد و همکارانم 13دقیقه بعد به مرد حادثه‌دیده رسیدند و وی را نجات دادند. به گفته وی، عملیات امداد و نجات بعد از یک ساعت و 40 دقیقه به پایان رسید.
در همین حال نوه کوهنورد ۹۰ ساله درباره این حادثه گفت: پدربزرگم با آنکه پا به سن گذاشته، اما کمتر با خودرو تردد می‌کند و ترجیح می‌دهد پیاده‌روی کند. او کوهنورد قهاری است و هر روز کوهنوردی می‌کند، اما این بار به‌دلیل سر خوردن سنگ‌ها از زیر پایش، تعادلش را از دست داد و سقوط کرد که خوشبختانه نیروهای هلال‌احمر خیلی زود به محل حادثه رسیدند و به او کمک کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید