• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72138
+
-

کشت سبزی و صیفی‌  در فضای باز محدود می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی از سال آینده کشت برخی محصولات مانند سبزی و انواع صیفی‌ در فضای باز با محدودیت مواجه می‌شود.  به گزارش ایرنا، «سید حسن میرعماد» افزود: از سال آینده دولت هیچ‌گونه خدمتی به کشاورزان برای کشت انواع صیفی‌ در محیط باز ارائه نمی‌دهد و ضرورت دارد کشاورزان برای انتقال کشت‌های مربوط به سبزی و انواع صیفی خود به فضای گلخانه‌ای زودتر اقدام کنند. 

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ای به عنوان ‌یکی از رویکردهای اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در دستور کار است و امسال ۹۰ هکتار گلخانه و سایه‌بان در استان برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری ایجاد می‌شود. میرعماد با بیان این‌که اکنون مقدمات توسعه برخی محصولات گلخانه‌ای در استان سمنان فراهم‌شده است گفت: بخشی از مجوزها صادر و هماهنگی‌های لازم با بانک کشاورزی به‌عنوان بانک عامل انجام ‌شده است.

وی با بیان این‌که دولت به منظور حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای تسهیلات اعطا می‌کند بیان کرد: تسهیلات ایجاد گلخانه‌ از محل تبصره ۱۸ تخصیص می‌یابد که در مناطق برخوردار با اعتبار ۹ درصد و در مناطق غیر برخوردار با اعتبار 7 درصد اعطا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای توسعه گلخانه‌ها در این استان فراهم ‌شده است و کشاورزان می‌توانند در جوار مزرعه خود گلخانه‌های کوچک‌مقیاس ایجاد کنند و علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز خود در بازار منطقه نیز ورود کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید