• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71099
+
-

شرکت‌های دانش‌بنیان یزد تسهیلات می‌‌گیرند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیانی که نسبت اشتغال و رونق تولید در مناطق مختلف استان داشته‌اند در اولویت حمایت‌های مجموعه دولت تدبیر و امید قرار دارند.

به گزارش ایرنا «سید مسعود عظیمی» در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این‌که تولید و اشتغال جوانان از جمله برنامه‌های محوری دولت است، افزود: توجه به شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان نقش مهمی در جذب جوانان و ایجاد اشتغال مولد در منطقه دارد.
به گفته وی، واحدهای تولیدی سبز و کم‌آبخواه، فعال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، صادرات‌گرا با حجم اشتغال بالا همراه با جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت حمایت و پرداخت تسهیلات مناسب هستند.

این مسئول اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی برای توسعه، تکمیل، بازسازی و احداث براساس نیاز و شرایط، با فراخوان قبلی و بعد از بررسی تقاضا طبق مقررات و به طور دقیق انجام می‌شود.
عظیمی خاطر نشان کرد: درخواست متقاضیان تسهیلات با حضور اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و سپس اولویت‌بندی و اقدام مناسب در این ارتباط صورت می‌گیرد. مدیر کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد  نیز گفت: بررسی تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای تولید و اشتغال در برنامه محوری دولت قرار دارد.

«محمدرضا علمدار یزدی» افزود: تمام درخواست متقاضیان دریافت تسهیلات دقیقا بررسی و سپس بر حسب ضرورت اقدام و تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.
۸۰ شرکت دانش‌بنیان در یزد فعالیت دارد. در حال حاضر 3 هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد صادر شده است.
تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی ازجمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید