• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 30 فروردین 1403
کد مطلب : 222740
+
-

مخبر: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وظیفه همه وزارتخانه‌هاست

معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس گفت: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم و بهترین مدل برای اداره و حل مسائل کشور هستند.
به گزارش همشهری، محمد مخبر، ضمن شرکت در سیزدهمین نشست هیأت امنا از جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان این مجموعه علمی در حوزه تولیدات و تجهیزات پزشکی، دارویی، حمل‌ونقل و طراحی و ساخت تجهیزات هواپیما، مالی و بانکی، صنعتی و انرژی بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان جدیدترین تولیدات علمی و فناور شرکت‌های دانش‌بنیان این مجموعه و برخی مشکلات آنها قرار گرفت. در این بازدید 3ساعته، دو مجموعه فناورانه جدید نیز افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پارک فناوری پردیس باید به شهری در طراز جهانی تبدیل شود و در مجامع بین‌المللی حضور فعالانه داشته باشد، گفت: «بخش علمی و فناوری مزیت کشور است و باید در سطح کشور این گونه پارک‌های علم و فناوری توسعه و گسترش یابد. همچنین با وجود دیپلماسی و سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم و عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های مهم اقتصادی و تجاری بین‌المللی، باید شرکت‌های دانش‌بنیان از این مزیت حداکثر استفاده را ببرند.»
مخبر اظهار کرد: «وزارتخانه‌ها موظف هستند حمایت از حرکت دانش‌بنیانی در کشور را دنبال کنند که در همین راستا معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مسائل و خواست‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان را در دولت مرتب دنبال می‌کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید