• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71006
+
-

صنایع آلاینده قم مجوز فعالیت نمی‌گیرند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از صادر نشدن مجوزهای لازم برای ‌صنایع آلاینده متقاضی فعالیت در قم خبر داد.

 «محمود سیجانی» به ایرنا گفت: بر اساس وظیفه اجتماعی خود،‌ اجازه نخواهیم داد تا صنایع آلاینده و مضر برای سلامت انسان‌ها و محیط‌ زیست در قم فعال شود. وی بیان کرد: برای اجرای قانون هوای پاک در بخش صنعت استان تلاش می‌کنیم و بر همین اساس، همه واحدهای صنعتی استان از نظر شاخص آلایندگی پایش و واحدهای آلاینده برای ادامه فعالیت،‌ موظف به رعایت استانداردهای تعیین‌شده در این زمینه می‌شوند. 

سیجانی ادامه داد: سازمان صمت قم به واحدهای صنعتی استان که در این رابطه با مشکلاتی روبه‌رو هستند‌ کمک خواهد کرد تا با نصب تجهیزات موردنیاز،‌ سطح آلایندگی خود را کاهش دهند. با همکاری اداره کل حفاظت محیط ‌زیست قم برای استقرار صنایع پاک در استان تلاش می‌کنیم تا افزایش حجم تولید و اشتغال استان همراه با رعایت ضوابط زیست‌محیطی باشد. 

این مسئول بیان کرد: نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده در واحدهای صنعتی استان از جمله راهکارهای مؤثر برای کاهش حجم آلودگی‌های صنعتی است که در این زمینه تسهیلات بانکی به متقاضیان داده می‌شود. توسعه صنعتی استان بر اساس راهبرد حفظ محیط‌ زیست انجام خواهد شد و در این زمینه سلامت مردم را فدای مسائل اقتصادی نخواهیم کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید