• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70748
+
-

نوسان قیمت‌ها در بازار مرغ

قیمت مرغ کشتار روز در بازار کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه یاسوج در ماه‌های اخیر بین 8هزار تومان تا 14 هزار و 500 تومان در نوسان بوده است

بازار
نوسان قیمت‌ها در بازار مرغ

بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد در یک ماه اخیر پرالتهاب‌ترین روزهای خود را می‌گذراند، به گونه‌ای که قیمت این کالا روزانه در نوسان است. 

به گزارش تسنیم، قیمت مرغ کشتار روز در بازار کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه یاسوج در ماه‌های اخیر از 8هزار تومان تا 14 هزار و 500 تومان در نوسان بوده و در واقع روز خوش به خود ندیده است.

مدیریت بازار در این ماه‌ها دست دلالان بوده و هر وقت اراده کردند بازار را از وجود مرغ خالی کردند تا از این طریق فشار بر مسئولان و متولیان بازار را افزایش دهند و ستاد تنظیم بازار را مجبور به تصویب قیمت مورد دلخواه خود کنند. قیمت مرغ به صورت سراسری 12 هزار و 500 تومان برای تمام استان‌های کشور اعلام شد، ولی دلالان زیر بار این قیمت نرفتند و در نهایت این کالای کمیاب این روزهای بازار را با قیمت 14 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسانند.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: برای رفع التهاب بازار و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان بازرسی از کشتارگاه‌های کشتار مرغ، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان و همچنین مرغداری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

«روح‌الله باقری‌ فرد» کنترل نرخ کالاهای مهم مصرفی خانوار و رصد روزانه بازار را جزو اولویت‌ها دانست و افزود: در بازرسی از این واحدها از ظرفیت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استفاده کردیم.

 وی با بیان این‌که 365 بازرسی از کشتارگاه‌ها، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان و همچنین مرغداری‌ها انجام شد ادامه داد: در این بازرسی‌ها 27 واحد متخلف و گران‌فروش شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شد.

باقری ‌فرد از معرفی این واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: برخی از مرغداری‌ها مرغ زنده را به بازار وارد نمی‌کردند و به نوعی گران‌فروشی داشتند که ارزش پرونده‌های تشکیل شده 450 میلیون ریال بوده است. معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بازرسان این سازمان به صورت 24ساعته بازار را رصد و با متخلفان بدون هیچ ملاحظه‌ای با متخلفان برخورد می‌کنند.

باقری ‌فرد خاطرنشان کرد: گران‌فروشان، کم‌فروشان و محتکران کالا در بازار این استان برای لحظه‌ای از چشم بازرسان دور نمی‌مانند و بدون تعارف با آنها برخورد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید