• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70607
+
-

دستگیری صدها نفر در اعتراض‌های مسکو

دستگیری صدها نفر در اعتراض‌های مسکو


پلیس مسکو، به‌شدت به اعتراض‌های مردمی در مسکو واکنش نشان داده و ضمن برخورد شدید با معترضان، بیش از 800نفر از آنها، ازجمله یک فعال سرشناس را بازداشت کرده است.
به‌گزارش رویترز، لیوبوف سوبول، متحد الکسی ‌ناوالنی(مخالف سرشناس دولت که در زندان به سر می‌برد) توسط پلیس به زور از یک تاکسی پیاده و دستگیر شد. او در حال حرکت به سمت محل اعتراض‌های مردمی بود.
معترضان از پیش از تجمع اعلام کرده بودند که در یک راهپیمایی صلح‌آمیز، ‌به حذف نمایندگانشان در انتخابات شورای شهر مسکو توسط دولت اعتراض خواهند کرد.
درحالی‌که پلیس اعلام کرده است در این راهپیمایی تنها 1500نفر شرکت کرده‌اند، اما تصاویر منتشر شده از مسکو نشان‌دهنده حضور افراد بیشتری در راهپیمایی است. فعالان مخالف دولت بعدا بخش‌هایی از گزارش‌های سازمانی پلیس را منتشر کرده‌اند که در آنها به حضور 10هزار نفر در این راهپیمایی اشاره شده است.
راهپیمایی روز شنبه، در مقایسه با اعتراض‌های خیابانی هفته گذشته کوچک‌تر است اما نشان‌دهنده عزم مخالفان کرملین برای حضور بلندمدت در خیابان‌هاست.
بسیاری از دستگیرشدگان اعتراض‌های شنبه، همان روز آزاد شدند؛ ازجمله سوبول که به‌خاطر نقض قوانین تجمعات، 300هزار روبل (حدود 5 هزار دلار) جریمه شد.
معترضان معتقدند؛ حذف تعدادی از نامزدهای مخالف دولت در انتخابات شورای شهر مسکو که قرار است حدود یک ‌ماه دیگر برگزار شود غیرقانونی است. بسیاری از این نامزدها، متحدان ناوالنی هستند. از نظر آنها، ‌این کار همچنین تمرین دولت برای حذف گسترده نامزدهای مخالف در انتخابات پارلمانی سال2021 است.
مقامات در مسکو اعلام کرده‌اند این نامزدها به‌خاطر آنکه نتوانسته‌اند براساس قانون به‌اندازه کافی امضا جمع کنند مجوز حضور در انتخابات را پیدا نکرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید