• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 70026
+
-

4سؤال که پیمان یوسفی از سلطانی‌فر نپرسید

گفت‌وگوی پیمان یوسفی، مجری برنامه ورزش و مردم با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، غیر از ادعای برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال در یکی دو هفته آینده، تقریبا نکته تازه‌ای نداشت؛ همان حرف‌های همیشگی درباره توجه دولت و وزارت ورزش‌ به رشته‌های مختلف، رد شایعه دخالت در انتخابات فدراسیون‌ها و وعده واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در آینده نزدیک (این وعده عمری دست‌کم 15ساله دارد).
این وسط حرف‌‌های وزیر چند ابهام هم دارد که احتمالا پیمان یوسفی به‌دلیل کم‌اطلاعی، بی‌تفاوت از کنارش گذشته است.
  وزیر در جایی از مصاحبه تأیید کرد که صلاحیت یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی در فاصله 2روز قبل از انتخابات تأیید شده است، اما توضیح نداده که چگونه در چنین شرایطی انتخابات برگزار شده درحالی‌که طبق بند7 ماده4 آیین‌نامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی باید حداقل 15روز قبل از انتخابات لیست داوطلبان تأیید شده به‌دست اعضای مجمع رسیده باشد.
   وزیر در جایی دیگر گفت: «در بعضی مواقع ما یک رویداد بین‌المللی مهم داریم که بهتر است در این شرایط فدراسیون‌ها را با موقعیت تثبیت‌شده داشته باشیم و آن مسابقات را پشت‌سر گذاشته و سپس انتخابات آن فدراسیون را برگزار کنیم، ضمن آنکه اختیارات ما این اجازه را می‌دهد که سرپرست تعیین کنیم.» حق با ایشان است. اساسنامه به وزیر اجازه می‌دهد برای یک فدراسیون سرپرست تعیین کند اما همان اساسنامه حداکثر زمان اداره فدراسیون توسط سرپرست را 6‌ماه تعیین کرده است. فدراسیون والیبال نزدیک به 8‌ماه است که با سرپرست اداره می‌شود.
   سلطانی‌فر خبر داد که انتخابات فدراسیون والیبال «دو سه هفته دیگر» برگزار می‌شود. کاش پیمان یوسفی به اساسنامه و فدراسیون‌ها و آیین‌نامه انتخابات مسلط بود و به او یادآوری می‌کرد که طبق همان ماده4 آیین‌نامه، پیشنهاد تاریخ شروع ثبت‌نام از داوطلبان فدراسیون باید 75روز قبل از اتمام دوره ریاست سرپرستی فدراسیون، توسط دبیر به رئیس مجمع داده شود. قاعدتا تصور برگزاری انتخابات در دو سه هفته آینده دشوار است وقتی هنوز تاریخ ثبت‌نام کاندیداها مشخص نشده است.
    وزیر ورزش و جوانان گفت همه بازنشسته‌های فدراسیون‌ها کنار رفتند. پیمان یوسفی هم سرش را به نشانه تأیید تکان داد و نپرسید که در فدراسیون فوتبال، غیر از علی کفاشیان، دقیقا کدام بازنشسته کنار رفت؟

این خبر را به اشتراک بگذارید