• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 70011
+
-

توصیه استاندار به کارمندان:لباس کُردی بپوشید

مرادنیا : پوشیدن لباس کُردی در ادارات کردستان هیچ منعی ندارد و ما هم از این پوشش حمایت می‌کنیم

استاندار کردستان گفت: پوشیدن لباس کُردی در ادارات استان کردستان هیچ منعی ندارد و توصیه می‌کنم که کارمندان در ادارات لباس کُردی بپوشند و ما هم از این پوشش حمایت می‌کنیم. به گزارش ایسنا «بهمن مرادنیا» در بازدید از نمایشگاه لباس کُردی، با تجلیل از مسئولانی که در برپایی نمایشگاه لباس کُردی نقش داشتند، اظهار کرد: بعد از کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد و معرفی چهره‌های شاخص و فرهنگ کُرد، نمایشگاه لباس کُردی توانسته ادامه‌دهنده مسائل فرهنگی در کردستان باشد. 

وی با اشاره به این‌که لباس بخشی از نماد فرهنگی هر قوم و ملت است، تصریح کرد: امیدواریم چنین نمایشگاه‌هایی در سطح استان ادامه داشته باشد و مردم به جهت این‌که فرهنگ کُردها به فراموشی سپرده نشود، از نمایشگاه استقبال کنند. استاندار کردستان با اشاره به اهمیت ترویج لباس کُردی در کردستان افزود: لباس کُردی مردانه و زنانه در کشور بی‌نظیر است و در این زمینه باید با فرهنگ‌سازی و تولید بیشتر، این لباس در کردستان بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

مرادنیا بیان کرد: برگزاری نمایشگاه لباس کُردی کاری بسیار باارزش بود، چراکه بحث فرهنگی و اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گرفته و ما امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوان این نمایشگاه را در سطح ملی در تهران نیز برگزار کرد.
وی اظهار کرد: نمایشگاه لباس کُردی در سطح ملی بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند برندی برای کردستان باشد و در توسعه استان از نظر سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی موثر واقع شود. 

وی در ادامه یادآور شد: لباس کُردی از نظر پوشش لباسی کاملا اسلامی است، لذا توصیه می‌کنم افراد از این نوع لباس استفاده کنند، چراکه دارای هویت و رنگ‌های متنوع و زیباست.   همچنین برگزیدگان نخستین جشنواره مد و لباس کُردی در آیین اختتامیه این جشنواره در سنندج معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. نخستین جشنواره مد و لباس کُردی که از ششم مرداد شروع شده بود، با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان 9 مرداد در مجتمع فجر سنندج به کار خود پایان داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید