• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
جمعه 9 تیر 1402
کد مطلب : 195900
+
-

هنگام پوشیدن کفش تابستانی این نکات را رعایت کنید

صندل چرم بپوشید!

صندل چرم بپوشید!

گذران روزهای گرم تابستان با داشتن کفش‌های مناسب این فصل می‌تواند لذت بردن از این ایام را دوچندان کند. اما چه نوع کفشی برای این فصل مناسب است؟ بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای روزهای گرم تابستان کفش‌هایی با رویه باز یا بنددار تهیه کنند تا در گرما، پاهای‌شان کمتر عرق کند اما یک بند پلاستیکی که به پای شما می‌چسبد یا رویه‌ کوچکی که باعث می‌شود پای شما در همان نقطه مقدار زیادی عرق کند، انتخاب خوبی نمی‌تواند باشد. انتخاب‌تان باید طوری باشد که پا بتواند در ساعاتی که در کفش قرار دارد نفس بکشد.

قاعده کلی

سبک و راحت انتخاب کنید
1 تابستان مترادف است با پیاده‌روی زیاد. این یعنی شما باید کفشی را انتخاب کنید که وزن زیادی نداشته باشد و شما را در پیاده‌روی‌های طولانی مدت آزار ندهد.
2 به این موضوع خاصیت ارتجاعی و کششی رویه و کفی را نیز اضافه کنید.
3 به تنفس پای خود اهمیت بدهید، تنها موضوع مهم در انتخاب کفش تابستانی این نیست که بخشی از رویه آن باز یا بند داشته باشد، هرچند که رویه‌ کفشی که انتخاب می‌کنید،  بسیار کم حجم و کوچک باشد اما باز هم جنس پارچه‌ به‌کار رفته در آن اهمیت دارد.
4  همچنین توجه کنید که باید کفش خود را با نیم تا یک شماره بزرگ‌تر از  اندازه عادی خود انتخاب کنید تا ورم عادی پا در فصل تابستان و نیز ورم آن بعد از یک پیاده‌روی در گرما را تاب بیاورد.
5 در تابستان میزان تعریق پا هم افزایش می‌یابد و رطوبت حاصل از آن محیط ایده‌آلی برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کند. افرادی که صندل می‌پوشند حتما باید بلافاصله پس از ورود به خانه پاهای خود را با محلول‌های ضدعفونی‌کننده بشویند.

بانوان و آقایان

سبک بپوشید

صندل
صندل‌ها به‌دلیل شکل ظاهریشان، در فصول گرم سال قابل استفاده هستند. آنها کمترین پوشش رویی را برای تنفس و خنک شدن پاها دارند و معمولا از چند بند برای نگه‌داشتن پا داخل کفش و یک کفی تشکیل شده‌اند. برخی از آنها برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند، برخی دیگر که زنانه هستند مجلسی (پاشنه‌دار) بوده و می‌توان آنها را در مناسبت‌های رسمی و مهمانی‌ها استفاده کرد.

چرم
چرم چشمگیرترین و بهترین ماده ساخت کفش است چرا که چرم طبیعی زنده است و با انسان حرف می‌زند. افرادی که کفش چرمی انتخاب می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که چگونه باید وقار و شخصیت خود را در ظاهرشان منعکس کنند. کفش چرم، بادوام، انعطاف‌پذیر و همیشه مد روز بوده و با دیگر انواع کفش قابل مقایسه نیست. از چرم معمولا هم در کفش‌های مجلسی به‌‌دلیل زیبایی و هم در استفاده روزمره به‌دلیل دوام استفاده می‌شود.

کودکان
انتخاب پاپوش‌های محکم و بادوام

نرم و راحت
صندل باید بیشترین راحتی را برای فرزندتان داشته باشد و جنس آنها منعطف و قابل تنفس باشد. صندلی‌های تهیه شده که از مواد مصنوعی، قابلیت تنفس ندارند و باعث تعریق پای کودک می‌شوند. بهترین جنس صندل برای کودک صندلی چرمی است. مدلی که انتخاب می‌کنید باید از قسمت مچ و جلوی پا با بند چسبی یا روش دیگری بسته شود تا حین حرکت کودکان به خوبی از آنها محافظت و پشتیبانی کند.

پاشنه مقاوم
مدل انتخابی صندل برای کودکان باید در قسمت پاشنه پشتیبانی محکم و بادوامی داشته باشد؛ زیرا پاشنه سریع‌تر از سایر قسمت‌ها فرسوده می‌شود. کفی‌ که لیز نباشد به کودک اجازه می‌دهد به‌راحتی و به‌صورت ایمن در هر سطحی حرکت کند. کفی ضدلغزش یکی از اجزای ضروری است که هنگام خرید صندل کودکان باید به آن توجه داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید