• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218454
+
-

حمایت کارمندان جشنواره برلین از غزه

کارمندان برلیناله خواستار «آتش‌بس فوری» در غزه شدند و از رهبران جشنواره ‌خواستند مواضع قوی‌تری درباره جنایت علیه فلسطینی‌ها در غزه اتخاذ کنند.  به گزارش مهر به نقل از ورایتی، گروهی از کارمندان جشنواره فیلم برلین با انتشار نامه‌ای سرگشاده به جشنواره و مدیرانش، خواستار آتش‌بس در غزه شده و از رهبران جشنواره خواستند موضع قوی‌تری در مورد حمله کنونی به زندگی فلسطینی‌ها اتخاذ کنند.
این نامه که دوشنبه‌شب در اینستاگرام منتشر شد و از دیگر موافقان می‌خواست تا به امضای آن بپردازند، در پاسخ به بیانیه ۱۹ژانویه برلیناله درباره جنگ اسرائیل و حماس بود که از طریق آن، ماریته ریسن بیک و کارلو چاتریان، مدیران جشنواره گفته بودند با همه قربانیان بحران‌های بشردوستانه در خاورمیانه و جاهای دیگر همدردی می‌کنند.
این نامه چنین شروع می‌شود: ما به طرز دردناکی از پویا نبودن نهاد بخش فرهنگی آلمان آگاه هستیم و محدودیت‌های فعلی تحمیل‌شده بر گفتار را می‌شناسیم. ما می‌خواهیم جشنواره را در سطح بالاتری
برگزار کنیم. یک پلتفرم بین‌المللی مانند برلیناله و مايي كه در نقش برنامه‌نویس، مشاور، ناظم، تسهیل‌کننده و دارنده فضا، در کنار سایر کارمندان برلیناله هستيم باید مخالفت خود را با حمله کنونی به زندگی فلسطینی‌ها اعلام کنیم. ما به جنبش همبستگی جهانی می‌پیوندیم تا خواستار آتش‌بس فوری و آزادی همه  گروگان‌ها شویم. در ادامه این بیانیه همچنين آمده است: با وجود اینکه تلاش‌های کوچک برای ایجاد فضای تبادل نظر در جشنواره را می‌پذیریم، اما انتظار داریم که جشنواره امسال با برگزاری فضاهای گفت‌وگو و ابتکار و طراحی خود در فضایي بزرگ‌تر، فعالانه‌تر و با شکلی گفتمانی‌تر و با فوریت و البته واقعیت لحظه، تعامل داشته باشد كه البته ما شاهد هیچ ابتکاری نیستیم که متخصصان و یا مخاطبان را به یک فضای بحث و گفت‌وگوی اختصاصی دعوت کند؛ گفت‌وگویی ساختاریافته که امکان برخورد طولانی بین همه را فراهم کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید