• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68857
+
-

انتقال آب بالادست سد شاهچراغی  اعتبار می‌خواهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سالانه 8 میلیارد اعتبار برای اصلاح انتقال آب اراضی کشاورزی در بالادست سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان پیش‌بینی شود. «سید حسن میرعماد» در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به این‌که مدیریت مصرف آب در بالادست سد شهید شاهچراغی دامغان یکی از مسائل مورد بحث در شورای حفاظت از منابع آب این استان بود افزود: بیش از ۷۰ درصد از چشمه‌ها در این منطقه به صورت سنتی است و به همین روش مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی تأکید کرد: مسیرهای انتقال آب تمام اراضی بالادست سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان نیازمند اصلاح است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: با پیش‌بینی سالانه 8 میلیارد ریال اعتبار طی یک برنامه سه تا چهار ساله می‌توان همه مسیرهای انتقال آب کشاورزی بالادست سد شهید شاهچراغی را به منظور کاهش هدررفت منابع آبی اصلاح و بازسازی کرد.

وی بیان کرد: مسیر اصلی انتقال آب از سد شهید شاهچراغی تا چشمه‌علی شهرستان دامغان بتونی شود تا اتلاف و هدررفت آب به حداقل ممکن برسد.
میرعماد با اشاره به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی سمنان بیان کرد: ۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ برای اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری در کلاته رودبار و دیباج شهرستان دامغان سرمایه‌گذاری شد.

وی گفت: تزریق اعتبارات بیشتر برای افزایش اراضی زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری به‌ویژه در بالادست سد شهید شاهچراغی دامغان ضروری است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: جلوگیری از بروز هر گونه مشکلات در تأمین آب کشاورزی پایین‌دست سد شاهچراغی با مدیریت صحیح منابع آبی و بهره‌وری مطلوب از آن در بالادست این سد محقق می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید