• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68674
+
-

مناطق حاشیه‌ای اهواز درگیر جوهای روباز

مناطق حاشیه‌ای اهواز درگیر جوهای روباز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر لزوم لایروبی و آهک‌پاشی مستمر جوی‌های روباز گفت: در زمینه لایروبی و آهک‌پاشی، بیشترین مشکلات در مناطق حاشیه شهر و محلات کمتربرخوردار مانند کوی گلدشت، خیابان تراکتورسازی، خیابان فجر، خیابان توحید در کوی سیاحی و کوی کروشات وجود دارد.

«مهراد شریفی» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره وضعیت وضعیت لایروبی و آهک‌پاشی جوهای روباز در سال جاری در غرب اهواز اظهار کرد: وضعیت لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز در مناطق تحت ‌پوشش طی 3 ماه نخست سال مطلوب بود.

وی افزود: با وجود این، متاسفانه در تیرماه سال جاری عملکرد مناسبی در این زمینه انجام نشده و آهک‌پاشی (شیر آهک) صورت‌گرفته کمتر از 20 درصد بوده است. در این عملیات، به جای استفاده از آهک، باید از شیر آهک استفاده می‌شد چون قدرت گندزدایی بالاتری دارد.شریفی بیان کرد: همچنین، طبق گزارش ارائه‌شده در شورای سلامت، تا نیمه تیرماه وضعیت آهک‌پاشی و لایروبی در مناطق روستایی این حوزه هم قابل قبول نبوده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به این که آهک‌پاشی باید هر 15 روز یا حداقل هر ماه یک بار انجام شود، گفت: نقاط مختلفی در محدوده غرب اهواز از جمله کوی سلیم‌آباد، کوی مندلی، کروشات، کوی سیاحی، عین ۲، برخی خیابان‌های ملاشیه، کوی گلدشت، خیابان‌هایی از شهرک اهواز، چند خیابان از کوی علوی، چند خیابان از شهرک دانشگاه، چنیبه و بلوار قدس به لایروبی و آهک‌پاشی مستمر نیاز دارند.

وی ادامه داد: در 3 ماه نخست امسال آهک‌پاشی ماهانه یک مرتبه انجام شد اما در تیرماه فقط در نقاطی از پردیس و چنیبه آهک‌پاشی انجام شده است. شریفی با اشاره به خطرات لایروبی و آهک‌پاشی مناسب نشدن جوی‌های روباز گفت: عدم لایروبی و آهک‌پاشی مناسب خطرات متعددی از جمله شیوع بیماری‌های روده‌ای، هپاتیت، بیماری‌های پوستی و قارچی را در پی دارد.

این مسئول تاکید کرد: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده توسط مدیران شهری سابق و فعلی، وضعیت عملکرد شهرداری‌ها در مناطق مختلف دارای نقص بوده و نمره قابل ‌قبولی ندارند. رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: عملکرد شهرداری در دفع آب‌های سطحی و جوی‌های روباز، دفع پسماندها، ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب، مبلمان شهری و بهسازی خیابان‌ها و معابر، وضعیت بازارچه‌های سنتی، دستفروشان دوره‌گرد، ساخت و سازهای غیرمجاز، پارک‌ها، فضاهای بازی، روشنایی و وجود خودروهای عرضه مواد غذایی در معابر قابل قبول نیست و نواقص فراوانی در این زمینه وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید